Geplaatst op: 30-05-2023
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Oostenrijks Toeristenburo: Recordaantal Nederlandse vakantiegangers afgelopen winter

Oostenrijks Toeristenburo: Recordaantal Nederlandse vakantiegangers afgelopen winter

Afgelopen winter (november 2022 - april 2023) bezocht een recordaantal Nederlanders van ruim 1,2 miljoen (1.238,5) Oostenrijk. Dit is een plus van 24,9% ten opzichte van de winter ervoor. Dit aantal was goed voor 6,7 miljoen (6.699,0) overnachtingen van Nederlanders; eveneens een record met een plus van 20% ten opzichte van vorige winter. Dit maakt het Oostenrijks Toeristenburo vandaag bekend.


Zelfs ten opzichte van de beste winter ooit (2018/2019) vanuit Nederland, betekende dit een plus van 6,3% bij de aankomsten en een plus van 7% van de Nederlandse overnachtingen. Ofwel; afgelopen winter bracht een nieuw record Nederlandse vakantiegangers. Oostenrijk blijft investeren, innoveren en stelt duurzaamheid nu en in de toekomst, zowel in de zomer als in de winter, op het hoogste plan.


"Ondanks zware jaren met Covid, hoge inflatie met alle gevolgen van dien en oorlog in Europa, heeft de de Nederlandse vakantieganger Oostenrijk afgelopen winter meer dan ooit weten te vinden", zo concludeert Thiebout van den Bergh van het Oostenrijks Toeristenburo.


De Nederlandse markt is voor Oostenrijk wereldwijd gezien de op één na belangrijkste buitenlandse markt.

 

Trefwoorden: Wintersport, record

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
07/11/24
Destinatieorganisaties bundelen krachten in belevingsconcept rivieren
Met het nieuwe belevingsconcept 'De Rivier, je kunt er niet omheen' heeft de Initiatiefgroep 3e Waterverhaal de ambitie de verhalen van de rivieren de IJssel, en de Rijn/Nederrijn, Waal & Maas rondom de Groene Metropool Regio te laten spreken.
04/11/24
Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus
Vanaf 31 oktober 2024 zal de tot 'Das ist Parkstad' omgetoverde stadsbus een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden.
29/10/24
Kennisevent Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.
28/10/24
Halsema slaat eerste munt Amsterdam 750 jaar
Burgemeester van Amsterdam, Femke Halsema, heeft op 27 oktober de eerste zilveren herdenkingsmunt vo...