Geplaatst op: 05-06-2023

Delft laat zich zien met eerste Festivalzomer

Delft laat zich zien met eerste Festivalzomer
De initiatiefnemers van de Deltse Festivalzomer 2023.

Met het versturen van de eerste speciale festival ansichtkaart, om andere Delftenaars uit te nodigen samen van de Festivalzomer te genieten, gaf wethouder Maaike Zwart samen met de initiatiefnemers vrijdagmiddag 2 juni het startsein voor de eerste Delftse Festivalzomer.

Met bijna honderd deelnemende evenementen is er sprake van een stevige bundeling van het aanbod. De festivalzomer duurt van juni tot in september 2023.


Start promotie

Nadat de wethouder en initiatiefnemers een kaartje hadden geschreven is het aan de rest van Delft om dit voorbeeld te volgen. Vrijdag kon dit nog tot 20.00 uur ’s avonds op de Markt.  Vanaf 6 juni zijn de (gratis) ansichtkaarten op tientallen locaties in Delft te vinden. De kaarten verwijzen naar het gebundelde aanbod van lokale zomerevenementen van juni tot en met september met als doel om de stad deze zomer te benutten als een bruisend podium, te werken aan spreiding in ruimte en tijd en meer Delftenaren te laten meedoen aan cultuur.


De Delftse Festivalzomer is een initiatief van het Delft Fringe Festival, het Delft Chamber Music Festival, Stichting Centrum Management Delft en Delft Marketing en richt zich op inwoners van de stad en de regio en bezoekers die in Delft verblijven.

Een volledig overzicht van alle evenementen van de Delftse Festivalzomer zijn te vinden op festivalzomer.info.

Trefwoorden: Delft, festival, dmo

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.