Geplaatst op: 05-06-2023

Delft laat zich zien met eerste Festivalzomer

Delft laat zich zien met eerste Festivalzomer
De initiatiefnemers van de Deltse Festivalzomer 2023.

Met het versturen van de eerste speciale festival ansichtkaart, om andere Delftenaars uit te nodigen samen van de Festivalzomer te genieten, gaf wethouder Maaike Zwart samen met de initiatiefnemers vrijdagmiddag 2 juni het startsein voor de eerste Delftse Festivalzomer.

Met bijna honderd deelnemende evenementen is er sprake van een stevige bundeling van het aanbod. De festivalzomer duurt van juni tot in september 2023.


Start promotie

Nadat de wethouder en initiatiefnemers een kaartje hadden geschreven is het aan de rest van Delft om dit voorbeeld te volgen. Vrijdag kon dit nog tot 20.00 uur ’s avonds op de Markt.  Vanaf 6 juni zijn de (gratis) ansichtkaarten op tientallen locaties in Delft te vinden. De kaarten verwijzen naar het gebundelde aanbod van lokale zomerevenementen van juni tot en met september met als doel om de stad deze zomer te benutten als een bruisend podium, te werken aan spreiding in ruimte en tijd en meer Delftenaren te laten meedoen aan cultuur.


De Delftse Festivalzomer is een initiatief van het Delft Fringe Festival, het Delft Chamber Music Festival, Stichting Centrum Management Delft en Delft Marketing en richt zich op inwoners van de stad en de regio en bezoekers die in Delft verblijven.

Een volledig overzicht van alle evenementen van de Delftse Festivalzomer zijn te vinden op festivalzomer.info.

Trefwoorden: Delft, festival, dmo

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
07/11/24
Destinatieorganisaties bundelen krachten in belevingsconcept rivieren
Met het nieuwe belevingsconcept 'De Rivier, je kunt er niet omheen' heeft de Initiatiefgroep 3e Waterverhaal de ambitie de verhalen van de rivieren de IJssel, en de Rijn/Nederrijn, Waal & Maas rondom de Groene Metropool Regio te laten spreken.
04/11/24
Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus
Vanaf 31 oktober 2024 zal de tot 'Das ist Parkstad' omgetoverde stadsbus een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden.
29/10/24
Kennisevent Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.
28/10/24
Halsema slaat eerste munt Amsterdam 750 jaar
Burgemeester van Amsterdam, Femke Halsema, heeft op 27 oktober de eerste zilveren herdenkingsmunt vo...
25/10/24
Strategische agenda stedelijk toerisme
Het Lectorenplatform en Expertisenetwerk Sustainable Urban Tourism (ENSUT) hebben hun strategische agenda Urban Tourism: A Call to Action gepresenteerd. Deze onderzoeksagenda heeft als doel om het begrip van (transformative) urban tourism te verdiepen en de samenwerking tussen alle betrokken partijen te stimuleren en te faciliteren.