Weer lichte groei in verkoop diensten
CBS houdt maandelijks de consumptiecijfers bij. De Nederlandse huishoudens schaften
in april 2023 slechts huishoudens 0,3 procent meer producten aan dan in april
2022, maar opnieuw kochten ze meer diensten, maar minder goederen. Dat is goed
nieuws voor de vrijetijdssector met zijn dienstenaanbod.
Die groei in de aankoop van diensten valt een stuk hoger uit. Consumenten
hebben in april 3,5 procent meer diensten afgenomen, zoals verzekeringen,
openbaar vervoer en een bezoek aan restaurant, evenementen of kapper, dan in
april 2022. Bestedingen aan diensten maken ruim de helft van de totale
binnenlandse consumptieve bestedingen door huishoudens uit.
In april hebben consumenten 4,6 procent minder voedingsmiddelen, dranken en
tabak gekocht. Ze hebben ook 4,1 procent minder duurzame goederen aangeschaft
dan in april 2022. Huishoudens hebben vooral minder spullen voor
woninginrichting, elektrische apparaten, kleding en schoenen gekocht. Verder
hebben ze in april 2,1 procent minder overige goederen, zoals energie,
verbruikt. Hoewel het kouder was dan in april 2022, hebben huishoudens minder
gas verbruikt.
Trefwoorden: CBS, consumptie, diensten
|
|
22/11/24
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
|
22/11/24
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
|
22/11/24
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
|
22/11/24
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
|
21/11/24
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
|
20/11/24
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
|
20/11/24
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
|
19/11/24
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
|
|
28/11/24
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
|
03/12/24
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...
|
|