Geplaatst op: 07-06-2023
Auteur: Peter Bekkering
NRIT

EuroParcs breidt aantal onbemande parkshops uit

EuroParcs breidt aantal onbemande parkshops uit

EuroParcs gaat tot einde 2023 door heel Nederland tien onbemande parkshops openen. Bezoekers kunnen in de winkels de belangrijkste dagelijkse boodschappen halen en bij een zelfscankassa afrekenen. De onbemande parkshop heeft een plek naast de receptie, zodat er tijdens de openingstijden van de receptie altijd iemand beschikbaar is voor vragen. In 2022 startte EuroParcs een pilot met twee onbemande parkshops op twee parken: EuroParcs Ruinen en EuroParcs Achterhoek (zie foto). De pilot sloeg zo aan, dat EuroParcs nu heeft besloten het concept verder uit te rollen.

Twee varianten

Er komen twee varianten, een voor parken zonder en een voor parken met een horecagelegenheid. Ellen Verburg, commercial concept manager bij EuroParcs. "Op parken zonder horecagelegenheid openen we een winkel waar gasten hun alledaagse boodschappen snel en gemakkelijk kunnen halen. Parken waar wel horeca aanwezig is krijgen een variant waar het aanbod vergelijkbaar is met assortiment dat je steeds vaker bij tankstations ziet. Dat bestaat hier vooral uit ontbijtproducten zoals verse broodjes, kleine maaltijden, snacks, borrelassortiment, koude en warme dranken en non-food.”

EuroParcs werkt bij de onbemande parkshops samen met Omise, een onbemande retail formule. Omise zorgt, onder meer met behulp van data, voor de bevoorrading van de winkels en het onder de aandacht brengen van de shops bij de gasten. De parkshops zijn voorzien van technologie in de vorm van narrowcasting en elektronische schaplabels.

Meer onbemande parkshops

Als het aan Verburg ligt worden er in de toekomst op nog meer parken onbemande parkshops geopend. "De onbemande winkels zijn een ideale oplossing omdat het personeel op het park wordt ontzorgd en we de gasten extra service bieden. Het concept met een compact aanbod van vooral eten en drinken leent zich uitstekend voor de iets kleinere parken, zonder uitgebreide horeca of bestaande supermarkt. De onbemande parkshops kunnen uitgroeien tot een plek waar bezoekers naast boodschappen ook een goede kop koffie halen of hun panini onder de grill kunnen leggen.”

Verburg verwacht in de toekomst vaker concepten aan te bieden waar geen of nauwelijks personeel voor nodig is om gasten de beste service te bieden. "Op sommige parken kunnen gasten nu al een supboard huren via een app en een code waarmee een kluis met daarin de sup geopend kan worden. Op het gebied van fun en entertainment zijn er ook verschillende activiteiten waarvoor alleen een app noodzakelijk is."

De connectie met het personeel blijft echter ook belangrijk, aldus Verburg: "Deze concepten bieden veel mogelijkheden. Tegelijkertijd vinden we het belangrijk dat onze gasten een connectie houden met het personeel en het gevoel hebben dat er altijd iemand in de buurt is om vragen te beantwoorden en te helpen als het nodig is.”

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, retail, vakantieparken, supermarkten, parkwinkels

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

03/12/24
Exclusief voor leden
Hotel en ontmoetingsplaats Kazerne krijgt twee nieuwe eigenaren
Hotel, horeca en ontmoetingsplaats voor design Kazerne BV in Eindhoven is officieel overgenomen door Bram Bijnen en Dick Spierenburg. Samen brengen zij een frisse visie en jarenlange ervaring mee om deze unieke plek verder te ontwikkelen als dé ontmoetingsplek, melden de oprichters.
03/12/24
Exclusief voor leden
235.000 toeristische banen in Vlaanderen
In 2023 was de toeristische sector in het Vlaamse Gewest goed voor 235.481 arbeidsplaatsen. Dat komt...
03/12/24
Exclusief voor leden
Cathay Pacific naar Brussel en München
Vanaf de zomer 2025 breidt airline Cathay Pacific haar netwerk uit met rechtstreekse vluchten tussen Hongkong-München en Hongkong-Brussel. Voor het eerst voegt de luchtvaartmaatschappij München toe aan haar portfolio, terwijl ook de route vanuit Brussel weer wordt hervat.
03/12/24
De genomineerden voor de Horecava Awards 2025 zijn bekend!
De winnaars voor de horecava Innovation en de Horecava Sustainability Award worden bekend gemaakt tijdens de opening Horecava 2025.
03/12/24
Vakantiehuisjes steeds vaker duurzaam gerenoveerd
Steeds meer vakantiehuisjes worden op een duurzame manier gerenoveerd en hebben daardoor minder negatieve impact op het milieu.
03/12/24
Bluebird-index wijst Frankrijk aan voor beste sneeuwomstandigheden
Hoewel de grote meerderheid van de sneeuwliefhebbers (60%) de ervaring van een wintersportvakantie onvervangbaar vindt, onafhankelijk van hoeveel sneeuw er zou vallen, wacht (33%) op een duidelijke sneeuwgarantie alvorens een vakantie te boeken, volgens cijfers van reisorganisatie Sunweb.
03/12/24
Exclusief voor leden
Omzet vrijetijdssector groeit met vijf procent in derde kwartaal
De omzet in de Nederlandse vrijetijdssector is in het derde kwartaal van 2024 met zo’n vijf procent gestegen ten opzichte van een jaar eerder. Dat blijkt uit nieuwe gegevens van het CBS.
02/12/24
Weer vluchten van Brussels Airport naar Bangkok.
Op zondag 1 december is de eerste passagiersvlucht van Thai Airways International vertrokken vanop Brussels Airport naar Bangkok. Na een onderbreking door de Covid-pandemie biedt de luchtvaartmaatschappij opnieuw dagelijkse rechtstreekse vluchten aan richting de Thaise hoofdstad.

||| Agenda |||

03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2024: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...