Geplaatst op: 09-06-2023
Auteur: Marc Gerlings

Divi Resorts maakt schoolontbijt mogelijk

Divi Resorts maakt schoolontbijt mogelijk
Gerrit Griffith. Foto: Divi Resorts.

Het Aruba ontbijtproject is op 1 juni van start gegaan en wordt mogelijk gemaakt door Divi Resorts, dat met een 7-tal hotels in de Caribbean betrokken is bij de lokale gemeenschappen. Het initiatief valt onder het Divi Cares programma.

Hotelgasten wordt gevraagd een dollar voor elke dag van hun verblijf te doneren. Donaties zijn een welkome bijdrage aan het bestrijden van honger onder deze kinderen. Veel gezinnen met kinderen kunnen vaak maar moeilijk het hoofd boven water houden en corona heeft dat nog eens extra bemoeilijkt, meldt Divi. Honderd procent van de donaties gaat rechtstreeks naar de stichting en alle administratieve kosten zijn voor rekening van Divi Resorts.


De initiatiefnemer is de voormalige general manager van één van de resorts op Aruba, Gerrit Griffith. Hij heeft ruim 43 jaar bij Divi Resorts gewerkt en eenmaal met pensioen wilde hij iets terug doen voor zijn gemeenschap. Hij sloeg de handen ineen met een lokale organisatie die ervoor zorgt dat geen enkel kind met honger naar school gaat. Deelnemende hotels aan dit ontbijtproject zijn: Divi Aruba Phoenix Beach Resort, Divi Dutch Village Beach Resort en Divi Village Golf & Beach Resort.

 

Op www.banuniman.org.aw staat meer informatie over het goede doel en je kan er een donatie doen.

Trefwoorden: resort, schoolontbijt, mvo

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
07/11/24
Destinatieorganisaties bundelen krachten in belevingsconcept rivieren
Met het nieuwe belevingsconcept 'De Rivier, je kunt er niet omheen' heeft de Initiatiefgroep 3e Waterverhaal de ambitie de verhalen van de rivieren de IJssel, en de Rijn/Nederrijn, Waal & Maas rondom de Groene Metropool Regio te laten spreken.
04/11/24
Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus
Vanaf 31 oktober 2024 zal de tot 'Das ist Parkstad' omgetoverde stadsbus een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden.
29/10/24
Kennisevent Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.
28/10/24
Halsema slaat eerste munt Amsterdam 750 jaar
Burgemeester van Amsterdam, Femke Halsema, heeft op 27 oktober de eerste zilveren herdenkingsmunt vo...