Werk aan de winkel voor de hooggewaardeerde kust
Hoe beleeft de Nederlander een bezoek aan de eigen Noordzeekust? Die vraag stond centraal in nieuw onderzoek van de ANWB onder Nederlandse kustbezoekers. Het onderzoek voerde de ANWB uit ten behoeve van het Kustpact. En dan blijkt dat er ondanks de hoge waardering wel werk aan de winkel is voor de kust. Zo missen bezoekers voorzieningen, is de bereikbaarheid een hot issue en is nog meer bebouwing geen goed idee voor de kustbeleving. Kansen liggen er ook. BezoekDe Nederlandse kust is enorm populair bij de eigen inwoners. Maar liefst 79% van de Nederlanders bracht het afgelopen jaar een bezoek aan de Nederlandse kust. De zomer is veruit het meest favoriete seizoen voor een kustbezoek. Van de andere seizoenen is de lente het meest populair. Vanwege de grote bevolkingsdichtheid is het niet verwonderlijk dat de Zuid-Hollandse kust het meest bezocht is. Lees verder >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Trefwoorden: onderzoek, waardering, kustgebieden, Nederlandse kust, dagrecreatie
|
|
13/11/24
Vandaag is het boek ‘Samen Gastvrij: Uitnodiging tot een verbonden samenleving ‘van gastvrijheidsambassadeur en CEO van Onemeeting, Luc van Bussel, gelanceerd. In dit manifest roept Van Bussel op tot een samenleving waar verbinding, gastvrijheid en aandacht voor elkaar centraal staan.
|
13/11/24
Tijdens de Nationale Klimaatweek, is er een tijdcapsule begraven op de campus van Breda University of Applied Sciences (BUas). Deze symbolische actie benadrukt de urgentie van klimaatverandering en de noodzaak tot verandering. De tijdcapsule bevat brieven aan de toekomst, vol wensen en dromen voor een leefbare wereld.
|
13/11/24
Campingspecialist ACSI, opgericht door Ed van Reine in 1965, viert zijn 60-jarig jubileum met de lancering van een boek en een film. Het bedrijf is met 10.000 aangesloten campings in Europa nog steeds relevant.
|
12/11/24
De 2de editie van de jaarlijkse Game Week wordt gehouden in Breda. Jong en oud laten zich informeren, inspireren en entertainen op het gebied van gaming.
|
12/11/24
Ede Marketing heeft een activiteitenboek gelanceerd speciaal bedoeld voor kinderen van 8 tot 12 jaar. Kinderen ontdekken met fascinerende verhalen, puzzels en uitdagende opdrachten de militaire geschiedenis van Ede.
|
12/11/24
De nieuwe Horeca-cao is definitief en gaat per 1 januari 2025 in en loopt tot en met 31 december 2026. Vandaag, 12 november, wordt bekend of ook de leden van de CNV hebben ingestemd met de cao.
|
12/11/24
Door de samenwerking gaan supermarkten van Center Parcs zich ontwikkelen tot innovatieve, gebruiksvriendelijke omgevingen die gasten optimaal bedienen tijdens hun verblijf.
|
12/11/24
In het derde kwartaal van 2024 hebben Nederlandse logiesaccommodaties zowel meer gasten als overnachtingen gerealiseerd, vergeleken met dezelfde periode in 2023 en 2019. Dat blijkt uit de nieuwste gegevens uit de Statistiek Logiesaccommodaties van het CBS.
|
|
12/11/24 t/m 14-11-24
Op 12, 13 & 14 november 2024 vindt de jaarlijkse Recreatie Vakbeurs plaats in Evenementenhal Har...
|
14/11/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van t...
|
22/11/24
Op vrijdag 22 november organiseert NBTC in Ede de jaarlijkse Beleidsmakersdag met dit jaar als thema...
|
28/11/24
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
|
03/12/24
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...
|
|