Geplaatst op: 16-06-2023
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Rooi Pannen opent Hospitality Experience Centre

Rooi Pannen opent Hospitality Experience Centre

Wethouder Boaz Adank van de gemeente Breda heeft gisteren op MBO De Rooi Pannen het Hospitality Experience Centre geopend.

In het Hospitality Experience Centre (HEC) bundelt de opleiding Toerisme, Leisure en Marketing al haar praktijkfaciliteiten zoals het ToerismeLab, LeisureLab, MarketingLab en evenementenbureau. In het HEC gaan studenten aan de slag met echte opdrachten uit het werkveld. Het centrum sluit daarmee naadloos aan bij de slogan van De Rooi Pannen: ‘Zo echt kan leren zijn’.

Samen met de stad optrekken

Volgens wethouder Boaz Adank, die zelf MBO Hotelschool had gedaan, is het HEC een schot in de roos: "Ik weet hoe belangrijk praktijkonderwijs is. De Rooi Pannen helpt de stad met haar de ambities rond groen, grenzeloos en gastvrij.”

HECkathon

Voor de studenten was op de openingsdag een grote rol weggelegd. Zij gingen voor 7 veldwerkpartners in een HECkathon van 10 uur aan de slag met een grote diversiteit aan opdrachten. De veldwerkpartners waren zeer te spreken over de oplossingen die de studenten in de pitches hebben aangedragen. "Studenten gaan de komende periode zeker hun ideeën terug zien in ons productportfolio”, zei een van de opdrachtgevers.

RooiPannen


Wendwaar onderwijs

Volgens directeur Margreet Toonen maakt de brede inzet van het HEC in het onderwijs de opleiding heel erg wendbaar: "Dat heeft als grote voordeel dat je kunt inspelen op wat er in de sector en in de maatschappij gebeurt. Met activerende lesvormen en projecten met het werkveld krijgen onze studenten een grote voorsprong als ze in de sector aan de slag gaan.”

Trefwoorden: onderwijs, mbo, praktijkonderwijs, toerisme, leisure, horeca, marketing

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.