Digitale slag maken in de lucht

SAUDIA wil toonaangevend zijn op digitaal gebied. Daarom is de nationale
luchtvaartmaatschappij van Saoedi-Arabië een samenwerking aangegaan met
Accenture, om een digitale transformatie te creëren en uit te voeren die moet
zorgen voor een sterk
gepersonaliseerde ervaring voor de gasten.
De bestaande digitale diensten, zoals
Skysales, moeten verbonden worden.
De koopervaring aan boord, die
wereldwijd bekend staat om de hoge kwaliteit van de koopwaar en de uitstekende
prijs-kwaliteitverhouding, wordt uitgebreid naar haar klanten via online
winkelen. Een ander integraal onderdeel van SAUDIA's klantenervaring is het
uitgebreide inflight entertainmentsysteem dat in 2022 met succes opnieuw werd
gelanceerd en voortdurend wordt verbeterd. SAUDIA is er trots op haar
entertainmentsystemen te kunnen voorzien van een grote bibliotheek met
islamitische inhoud, muziek, films en tv-programma's. Een ander kenmerk dat
zowel door vakantiegangers als zakenreizigers wordt gewaardeerd, is de gratis
hogesnelheids-WiFi aan boord van bepaalde Airbus 330- en Airbus
320-toestellen.
Deze digitale diensten maken deel uit van
SAUDIA's visie om gemak en comfort
te bieden aan de gasten en te
zorgen voor een reiservaring die voor herhaling vatbaar is. Daarmee wordt
duidelijk dat Accenture moet letten op herhaalbezoek voor de vliegtuigen van
SAUDIA. Met de lancering van haar
uitgebreide tweejarige digitale transformatieprogramma bevestigt SAUDIA haar
inzet om alle aspecten van de reiservaring van haar gasten te verbeteren door technologische innovatie. Hoe dat er precies uitziet, is nog
niet duidelijk.