Geplaatst op: 26-06-2023
Auteur: Marc Gerlings

Digitale slag maken in de lucht

Digitale slag maken in de lucht

SAUDIA wil toonaangevend zijn op digitaal gebied. Daarom is de nationale luchtvaartmaatschappij van Saoedi-Arabië een samenwerking aangegaan met Accenture, om een digitale transformatie te creëren en uit te voeren die moet zorgen voor een sterk gepersonaliseerde ervaring voor de gasten. 

De bestaande digitale diensten, zoals Skysales, moeten verbonden worden. De koopervaring aan boord, die wereldwijd bekend staat om de hoge kwaliteit van de koopwaar en de uitstekende prijs-kwaliteitverhouding, wordt uitgebreid naar haar klanten via online winkelen. Een ander integraal onderdeel van SAUDIA's klantenervaring is het uitgebreide inflight entertainmentsysteem dat in 2022 met succes opnieuw werd gelanceerd en voortdurend wordt verbeterd. SAUDIA is er trots op haar entertainmentsystemen te kunnen voorzien van een grote bibliotheek met islamitische inhoud, muziek, films en tv-programma's. Een ander kenmerk dat zowel door vakantiegangers als zakenreizigers wordt gewaardeerd, is de gratis hogesnelheids-WiFi aan boord van bepaalde Airbus 330- en Airbus 320-toestellen. 

Deze digitale diensten maken deel uit van SAUDIA's visie om gemak en comfort te bieden aan de gasten en te zorgen voor een reiservaring die voor herhaling vatbaar is. Daarmee wordt duidelijk dat Accenture moet letten op herhaalbezoek voor de vliegtuigen van SAUDIA. Met de lancering van haar uitgebreide tweejarige digitale transformatieprogramma bevestigt SAUDIA haar inzet om alle aspecten van de reiservaring van haar gasten te verbeteren door technologische innovatie. Hoe dat er precies uitziet, is nog niet duidelijk.


Trefwoorden: vliegen, luchtvaart, klantreis, customer journey

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

29/11/24
Exclusief voor leden
Tweede editie van Light Safari na eerste succesvolle editie
De tweede editie van Light Safari in Safaripark Beekse Bergen is van start gegaan. Vorig jaar trok het evenement meer dan 185.000 bezoekers en dit jaar belooft het nog spectaculairder te worden.
29/11/24
Recreatie- en natuurgebied Marickenland van start
Na jaren van voorbereiding start de inrichting van de eerste 150 hectare natuur in Marickenland in gemeente Ronde Venen. In dit gebied is ook veel aandacht voor recreatie met wandelpaden en een natuurspeelplaats.
29/11/24
Inspiratie- en netwerkreis voor vrijetijdssector naar Wereld Expo in Japan
Van 13 april tot 13 oktober 2025 vindt de wereldtentoonstelling Expo 2025 plaats in Osaka. Daarom organiseert Richard de Bruin voor Nederlandse vrijetijdsondernemers een 6-daagse inspiratie- en netwerkreis naar Japan.
29/11/24
Onderzoek naar gevolgen ravijnjaar voor toerisme en recreatie van start
Wat betekent het zogenaamde ravijnjaar 2026 voor Nederlandse gemeenten op beleidsterrein toerisme en recreatie? Dat gaat Leisurebrains samen met Markteffect onderzoeken. Zij doen daartoe een oproep aan wethouders en beleidsmedewerker bij gemeenten.
29/11/24
Acceleratieprogramma voor innovatie zakelijke evenementen van start
Het Acceleratie Programma van het EU-gefinancierde project ‘BEFuture’ heeft 30.000 euro per project beschikbaar voor Nederlandse innovaties die de technologische en duurzame transitie in de zakelijke evenementen sector ondersteunen.
29/11/24
Kennisinstellingen samen aan de slag met duurzame gastvrije transities
Het Regieorgaan SIA heeft het SPRONG-programma Gastvrije Transities goedgekeurd en een subsidie van twee miljoen euro toegekend. De nieuwe SPRONG-groep werkt in vier regionale transitiearena’s aan de thema’s klimaatneutraal, brede welvaart, healthy region en regeneratieve gebiedsontwikkeling.
29/11/24
Zeeland presenteert de gast van de toekomst
Tijdens de Toeristische Ontmoetingsdag 2024 in Zeeland stond het thema ‘De Gast van de Toekomst’ centraal. Diana Korteweg Maris van het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme presenteerde het onderzoek ‘De gast van de toekomst in Zeeland in 20240’.
28/11/24
Exclusief voor leden
Certificaat SDG doelen voor Center Parcs
Center Parcs Europe heeft het SDG Pioneer-certificaat van de Verenigde Naties ontvangen voor de 29 Europese parken. Een belangrijke stap voor de duurzame ontwikkeling van deze keten.

||| Agenda |||

29/11/24 t/m 30-11-24
29/11/24 t/m 30-11-24: BuitenlandBeurs
Op 29 en 30 november wordt in de Utrechtse jaarbeurs de BuitenlandBeurs georganiseerd. Dit evenement...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2024: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...