Geplaatst op: 26-06-2023
Auteur: Marc Gerlings

Digitale slag maken in de lucht

Digitale slag maken in de lucht

SAUDIA wil toonaangevend zijn op digitaal gebied. Daarom is de nationale luchtvaartmaatschappij van Saoedi-Arabië een samenwerking aangegaan met Accenture, om een digitale transformatie te creëren en uit te voeren die moet zorgen voor een sterk gepersonaliseerde ervaring voor de gasten. 

De bestaande digitale diensten, zoals Skysales, moeten verbonden worden. De koopervaring aan boord, die wereldwijd bekend staat om de hoge kwaliteit van de koopwaar en de uitstekende prijs-kwaliteitverhouding, wordt uitgebreid naar haar klanten via online winkelen. Een ander integraal onderdeel van SAUDIA's klantenervaring is het uitgebreide inflight entertainmentsysteem dat in 2022 met succes opnieuw werd gelanceerd en voortdurend wordt verbeterd. SAUDIA is er trots op haar entertainmentsystemen te kunnen voorzien van een grote bibliotheek met islamitische inhoud, muziek, films en tv-programma's. Een ander kenmerk dat zowel door vakantiegangers als zakenreizigers wordt gewaardeerd, is de gratis hogesnelheids-WiFi aan boord van bepaalde Airbus 330- en Airbus 320-toestellen. 

Deze digitale diensten maken deel uit van SAUDIA's visie om gemak en comfort te bieden aan de gasten en te zorgen voor een reiservaring die voor herhaling vatbaar is. Daarmee wordt duidelijk dat Accenture moet letten op herhaalbezoek voor de vliegtuigen van SAUDIA. Met de lancering van haar uitgebreide tweejarige digitale transformatieprogramma bevestigt SAUDIA haar inzet om alle aspecten van de reiservaring van haar gasten te verbeteren door technologische innovatie. Hoe dat er precies uitziet, is nog niet duidelijk.


Trefwoorden: vliegen, luchtvaart, klantreis, customer journey

CELTH





||| Nieuws |||

14/03/25
Exclusief voor leden
Flinke omzetgroei in reisbranche
In 2024 is de omzet in de reisbranche met 7,9% gestegen ten opzichte van een jaar eerder.
14/03/25
Extra regels voor recreatie bij wolvengebied Utrecht
Provincie Utrecht heeft de regels aangescherpt voor recreatie bij de Leusderheide. Het gaat om een aanlijnplicht voor honden, regels voor kinderen op de paden en het advies om als groep bij elkaar te blijven.
13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.
13/03/25
Sylvia van Mullem merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen stelt Sylvia van Mullem als nieuwe merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen aan. Zij volgt Reinou de Haan op.
13/03/25
Kröller-Müller viert 80 jaar vrijheid met wandelingen en open schuilkelder
Van 29 april tot en met 5 mei 2025 herdenkt het Kröller-Müller Museum 80 jaar vrijheid. De schuilkelder is opengesteld voor publiek, er zijn minicolleges in het museum en vrijheidswandelingen in de beeldentuin.
12/03/25
Exclusief voor leden
KLM migreert applicaties naar cloud
Accenture werkt samen met Air France-KLM om de bestaande applicaties van de luchtvaartgroep te transformeren en te migreren naar de cloud. Hierbij wordt afgestapt van de drie eigen datacenters. Dat is van grote invloed op het proces en de klantervaring.
12/03/25
Efteling Grand Hotel opent op 1 augustus 2025
Het Efteling Grand Hotel opent op 1 augustus 2025 de deuren voor gasten. Efteling investeert 50 miljoen euro in de bouw van het Efteling Grand Hotel. Het is dan het grootste hotel van het Brabantse attractiepark.
12/03/25
Exclusief voor leden
Landal rolt nieuwe merkidentiteit uit
Landal GreenParks en Roompot hebben een belangrijke stap gezet in hun transformatie naar Landal. Vanaf 10 maart 2025 zijn de eerste visuele elementen van de nieuwe merkidentiteit gepresenteerd aan gasten.

||| Agenda |||

18/03/25
18/03/25 t/m 18-03-25: Embrace Quality of Life
Op 18 maart 2025 organiseert Booking Experts het jaarlijkse kennisevent Embrace. Dit evenement is d&...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...