Digitale slag maken in de lucht
SAUDIA wil toonaangevend zijn op digitaal gebied. Daarom is de nationale
luchtvaartmaatschappij van Saoedi-Arabië een samenwerking aangegaan met
Accenture, om een digitale transformatie te creëren en uit te voeren die moet
zorgen voor een sterk
gepersonaliseerde ervaring voor de gasten.
De bestaande digitale diensten, zoals
Skysales, moeten verbonden worden.
De koopervaring aan boord, die
wereldwijd bekend staat om de hoge kwaliteit van de koopwaar en de uitstekende
prijs-kwaliteitverhouding, wordt uitgebreid naar haar klanten via online
winkelen. Een ander integraal onderdeel van SAUDIA's klantenervaring is het
uitgebreide inflight entertainmentsysteem dat in 2022 met succes opnieuw werd
gelanceerd en voortdurend wordt verbeterd. SAUDIA is er trots op haar
entertainmentsystemen te kunnen voorzien van een grote bibliotheek met
islamitische inhoud, muziek, films en tv-programma's. Een ander kenmerk dat
zowel door vakantiegangers als zakenreizigers wordt gewaardeerd, is de gratis
hogesnelheids-WiFi aan boord van bepaalde Airbus 330- en Airbus
320-toestellen.
Deze digitale diensten maken deel uit van
SAUDIA's visie om gemak en comfort
te bieden aan de gasten en te
zorgen voor een reiservaring die voor herhaling vatbaar is. Daarmee wordt
duidelijk dat Accenture moet letten op herhaalbezoek voor de vliegtuigen van
SAUDIA. Met de lancering van haar
uitgebreide tweejarige digitale transformatieprogramma bevestigt SAUDIA haar
inzet om alle aspecten van de reiservaring van haar gasten te verbeteren door technologische innovatie. Hoe dat er precies uitziet, is nog
niet duidelijk.
Trefwoorden: vliegen, luchtvaart, klantreis, customer journey
|
|
26/11/24
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
|
26/11/24
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
|
19/11/24
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
|
19/11/24
Bouwbedrijf Heijmans en Eindhoven Airport hebben een aannemingsovereenkomst getekend voor de uitbreiding van de terminal. Deze uitbreiding zal passagiers van de Brabantse luchthaven extra ruimte, comfort en beleving bieden, wat een belangrijke kwaliteitsimpuls voor de luchthaven betekent
|
15/11/24
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.
|
15/11/24
Reisorganisatie Better Places heeft haar Impactrapport over 2023 gepubliceerd en meldt trots de resultaten. De reisorganisatie is een voorbeeld voor anderen en loopt mijlenver voorop in de transitie. Ze minimaliseren de negatieve impact en vergroten de positieve.
|
15/11/24
Noordelijk Nederland is zeer ontstemd over de uitkomsten van het Bestuurlijk Overleg over mobiliteit tussen Rijk en regio van afgelopen woensdag 6 november. Twee belangrijke spoorlijnen voor het noorden gaan niet van start.
|
08/11/24
Uit een nieuw onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Milieu Centraal en Natuur & Milieu, blijkt dat 4 op de 10 reizigers de klimaatimpact van verre vliegreizen onderschatten. Om reizigers bewust te maken van deze impact en gedragsverandering te stimuleren, lanceren Milieu Centraal en Natuur & Milieu vandaag de online campagne ‘Op vakantie? Denk dichtbij’.
|
Momenteel geen berichten aanwezig.
|