Geplaatst op: 26-06-2023
Auteur: Marc Gerlings

Digitale slag maken in de lucht

Digitale slag maken in de lucht

SAUDIA wil toonaangevend zijn op digitaal gebied. Daarom is de nationale luchtvaartmaatschappij van Saoedi-Arabië een samenwerking aangegaan met Accenture, om een digitale transformatie te creëren en uit te voeren die moet zorgen voor een sterk gepersonaliseerde ervaring voor de gasten. 

De bestaande digitale diensten, zoals Skysales, moeten verbonden worden. De koopervaring aan boord, die wereldwijd bekend staat om de hoge kwaliteit van de koopwaar en de uitstekende prijs-kwaliteitverhouding, wordt uitgebreid naar haar klanten via online winkelen. Een ander integraal onderdeel van SAUDIA's klantenervaring is het uitgebreide inflight entertainmentsysteem dat in 2022 met succes opnieuw werd gelanceerd en voortdurend wordt verbeterd. SAUDIA is er trots op haar entertainmentsystemen te kunnen voorzien van een grote bibliotheek met islamitische inhoud, muziek, films en tv-programma's. Een ander kenmerk dat zowel door vakantiegangers als zakenreizigers wordt gewaardeerd, is de gratis hogesnelheids-WiFi aan boord van bepaalde Airbus 330- en Airbus 320-toestellen. 

Deze digitale diensten maken deel uit van SAUDIA's visie om gemak en comfort te bieden aan de gasten en te zorgen voor een reiservaring die voor herhaling vatbaar is. Daarmee wordt duidelijk dat Accenture moet letten op herhaalbezoek voor de vliegtuigen van SAUDIA. Met de lancering van haar uitgebreide tweejarige digitale transformatieprogramma bevestigt SAUDIA haar inzet om alle aspecten van de reiservaring van haar gasten te verbeteren door technologische innovatie. Hoe dat er precies uitziet, is nog niet duidelijk.


Trefwoorden: vliegen, luchtvaart, klantreis, customer journey

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Eindhoven Airport start met uitbreiding terminal
Bouwbedrijf Heijmans en Eindhoven Airport hebben een aannemingsovereenkomst getekend voor de uitbreiding van de terminal. Deze uitbreiding zal passagiers van de Brabantse luchthaven extra ruimte, comfort en beleving bieden, wat een belangrijke kwaliteitsimpuls voor de luchthaven betekent
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.
15/11/24
Better Places: Positieve impact maken met reizen
Reisorganisatie Better Places heeft haar Impactrapport over 2023 gepubliceerd en meldt trots de resultaten. De reisorganisatie is een voorbeeld voor anderen en loopt mijlenver voorop in de transitie. Ze minimaliseren de negatieve impact en vergroten de positieve.
15/11/24
Exclusief voor leden
Noorden boos over uitstel ontwikkeling Lelylijn en Nedersaksenlijn
Noordelijk Nederland is zeer ontstemd over de uitkomsten van het Bestuurlijk Overleg over mobiliteit tussen Rijk en regio van afgelopen woensdag 6 november. Twee belangrijke spoorlijnen voor het noorden gaan niet van start.
08/11/24
Exclusief voor leden
Grote uitstoot door ver-vliegers: Milieu Centraal en Natuur & Milieu lanceren bewustwordingscampagne
Uit een nieuw onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Milieu Centraal en Natuur & Milieu, blijkt dat 4 op de 10 reizigers de klimaatimpact van verre vliegreizen onderschatten. Om reizigers bewust te maken van deze impact en gedragsverandering te stimuleren, lanceren Milieu Centraal en Natuur & Milieu vandaag de online campagne ‘Op vakantie? Denk dichtbij’.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.