Geplaatst op: 05-07-2023
Auteur: Redactie
NRIT

Kwart meer vertrekkende passagiers voor Schiphol deze zomer

Kwart meer vertrekkende passagiers voor Schiphol deze zomer
Photo by Ben Koorengevel on Unsplash

Schiphol verwacht dat deze zomervakantie veel meer vertrekkende passagiers te verwerken dan in de zomer van 2022. Om de doorstroming te bevorderen zijn de mogelijkheden om een tijdslot bij de security te boeken, uitgebreid. Verder kunnen passagiers van KLM, Transavia en TUI al op de parkeerplaats inchecken.

Schiphol verwacht in de maanden juli en augustus gemiddeld 68.000 vertrekkende passagiers per dag. Dat zijn er 26% meer dan vorig jaar. Op piekdagen ligt het aantal vertrekkende passagiers ruim boven de 77.000. Voor de pandemie vertrokken er in de zomerperiode gemiddeld 73.000 reizigers per dag.

De piekdagen liggen aan het begin van vakantie. In Nederland start die per regio op 8, 15 en 22 juli. De populairste bestemmingen deze zomer zijn Londen, Istanbul en Barcelona.

Schiphol gaat de zomer met vertrouwen tegemoet. In de meivakantie was 90% van de reizigers binnen 5-10 minuten door de securitycontrole. Dat kwam doordat er zo'n duizend nieuwe beveiligers aan de slag zijn gegaan, maar ook door de goede reisvoorbereiding van passagiers.

Schiphol vraagt ook voor deze zomer reizigers zich goed voor te bereiden op hun reis vanaf de luchthaven en zoveel als mogelijk vooraf online in te checken. Wat ook helpt zijn de 3D CT-scans waardoor reizigers elektronica en vloeistoffen niet uit de handbagage hoeven te halen. Reizigers die vliegen met KLM, Transavia of TUI kunnen op parkeerplaats P3 de koffers afgeven en inchecken. Tot slot heeft Schiphol de mogelijkheid uitgebreid om een gratis een tijdslot te reserveren voor de securitycontrole.

Trefwoorden: reisbranche, luchtvaart, Nederland, Schiphol

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
07/11/24
Destinatieorganisaties bundelen krachten in belevingsconcept rivieren
Met het nieuwe belevingsconcept 'De Rivier, je kunt er niet omheen' heeft de Initiatiefgroep 3e Waterverhaal de ambitie de verhalen van de rivieren de IJssel, en de Rijn/Nederrijn, Waal & Maas rondom de Groene Metropool Regio te laten spreken.
04/11/24
Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus
Vanaf 31 oktober 2024 zal de tot 'Das ist Parkstad' omgetoverde stadsbus een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden.
29/10/24
Kennisevent Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.
28/10/24
Halsema slaat eerste munt Amsterdam 750 jaar
Burgemeester van Amsterdam, Femke Halsema, heeft op 27 oktober de eerste zilveren herdenkingsmunt vo...