Geplaatst op: 07-07-2023
Auteur: Redactie
NRIT

EuroParcs introduceert nieuw animatieconcept met rondreizende teams

EuroParcs introduceert nieuw animatieconcept met rondreizende teams

EuroParcs introduceert een nieuw concept op een groot aantal parken. Verschillende animatieteams reizen deze zomer door heel Nederland om vrijwel dagelijks bijzondere activiteiten te organiseren, zoals Expeditie EuroParcs, een interactieve piratenspeurtocht, of een workshop kleding ontwerpen. Met het nieuwe concept Fun Heroes breidt de vakantieparkenspecialist het aanbod op het gebied van entertainment verder uit. 

De rondreizende animatieteams zijn de gehele zomervakantie (van 8 juli tot en met 3 september) actief op 36 vakantieparken van EuroParcs. Ook tijdens de herfst- en kerstvakantie zorgen de zogenaamde ‘Fun Heroes’ voor extra animatie op de parken. Er zijn in totaal 25 verschillende activiteiten in drie categorieën: sportief, creatief en show. De activiteiten richten zich zowel op jongere als oudere gasten. Na succesvolle pilots eerder dit jaar wordt het concept nu landelijk uitgerold.

Eet- en vuurpoef

"De Fun Heroes zijn onze nieuwe troef op entertainmentgebied”, zegt Martijn Dijkstra, Concept Developer Fun en Entertainment bij EuroParcs. "In de testfase reageerden de gasten erg enthousiast op de nieuwe activiteiten. Expeditie EuroParcs zorgt bijvoorbeeld voor een geheel nieuwe beleving. Bepaalde onderdelen van het bekende tv-programma Expeditie Robinson hebben we geïntegreerd in onze versie. Zo zijn de bekende vuurproef, eetproef en hangproef onderdeel van de activiteit. We proberen iets te creëren waar gasten nog dagenlang over napraten.” 

Het aanbieden van entertainment op vakantieparken wordt steeds belangrijker voor EuroParcs. Daarom organiseert het vaker bijzondere activiteiten, zoals een detectivespel, een vleermuizentocht, een workshop robot bouwen of De Alleskunner van EuroParcs. "Entertainment voor het hele gezin, daar zetten wij op in”, zegt Dijkstra. "Voor alle doelgroepen organiseren we activiteiten. We zijn al bezig concepten te ontwikkelen waarvoor geen personeel nodig is en die het hele jaar door eenvoudig aan te bieden zijn. Het zijn vaak dit soort bijzondere momenten die zorgen voor blijvende herinneringen aan een vakantie.” 

Specialisten

De rondreizende animatieteams zijn samengesteld uit specialisten. Zij zetten zich in bij de activiteiten die passen bij hun interesses en kennis. Bij de sportactiviteiten zijn altijd mensen aanwezig met een achtergrond in sport en bewegen. Ervaren acteurs verzorgen de showactiviteiten en kunstenaars en artiesten begeleiden de creatieve activiteiten. Dijkstra: "De specialisten in de animatieteams reizen een week langs parken die bij elkaar in de buurt liggen. Deze manier van werken zorgt ervoor dat alle activiteiten worden begeleid door medewerkers met enorm veel kennis van zaken. De teams zorgen zes dagen lang voor topentertainment.”

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, vakantieparken, animatie

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.