Geplaatst op: 07-07-2023
Auteur: Redactie
NRIT

EuroParcs introduceert nieuw animatieconcept met rondreizende teams

EuroParcs introduceert nieuw animatieconcept met rondreizende teams

EuroParcs introduceert een nieuw concept op een groot aantal parken. Verschillende animatieteams reizen deze zomer door heel Nederland om vrijwel dagelijks bijzondere activiteiten te organiseren, zoals Expeditie EuroParcs, een interactieve piratenspeurtocht, of een workshop kleding ontwerpen. Met het nieuwe concept Fun Heroes breidt de vakantieparkenspecialist het aanbod op het gebied van entertainment verder uit. 

De rondreizende animatieteams zijn de gehele zomervakantie (van 8 juli tot en met 3 september) actief op 36 vakantieparken van EuroParcs. Ook tijdens de herfst- en kerstvakantie zorgen de zogenaamde ‘Fun Heroes’ voor extra animatie op de parken. Er zijn in totaal 25 verschillende activiteiten in drie categorieën: sportief, creatief en show. De activiteiten richten zich zowel op jongere als oudere gasten. Na succesvolle pilots eerder dit jaar wordt het concept nu landelijk uitgerold.

Eet- en vuurpoef

"De Fun Heroes zijn onze nieuwe troef op entertainmentgebied”, zegt Martijn Dijkstra, Concept Developer Fun en Entertainment bij EuroParcs. "In de testfase reageerden de gasten erg enthousiast op de nieuwe activiteiten. Expeditie EuroParcs zorgt bijvoorbeeld voor een geheel nieuwe beleving. Bepaalde onderdelen van het bekende tv-programma Expeditie Robinson hebben we geïntegreerd in onze versie. Zo zijn de bekende vuurproef, eetproef en hangproef onderdeel van de activiteit. We proberen iets te creëren waar gasten nog dagenlang over napraten.” 

Het aanbieden van entertainment op vakantieparken wordt steeds belangrijker voor EuroParcs. Daarom organiseert het vaker bijzondere activiteiten, zoals een detectivespel, een vleermuizentocht, een workshop robot bouwen of De Alleskunner van EuroParcs. "Entertainment voor het hele gezin, daar zetten wij op in”, zegt Dijkstra. "Voor alle doelgroepen organiseren we activiteiten. We zijn al bezig concepten te ontwikkelen waarvoor geen personeel nodig is en die het hele jaar door eenvoudig aan te bieden zijn. Het zijn vaak dit soort bijzondere momenten die zorgen voor blijvende herinneringen aan een vakantie.” 

Specialisten

De rondreizende animatieteams zijn samengesteld uit specialisten. Zij zetten zich in bij de activiteiten die passen bij hun interesses en kennis. Bij de sportactiviteiten zijn altijd mensen aanwezig met een achtergrond in sport en bewegen. Ervaren acteurs verzorgen de showactiviteiten en kunstenaars en artiesten begeleiden de creatieve activiteiten. Dijkstra: "De specialisten in de animatieteams reizen een week langs parken die bij elkaar in de buurt liggen. Deze manier van werken zorgt ervoor dat alle activiteiten worden begeleid door medewerkers met enorm veel kennis van zaken. De teams zorgen zes dagen lang voor topentertainment.”

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, vakantieparken, animatie

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/01/25
Friesland presenteert zich op Boot Düsseldorf als de watersportprovincie van Nederland
Visit Friensland is aanwezig op de grootste watersportbeurs ter wereld waar exposanten en bezoekers de nieuwste trends en innovaties delen en ontdekken.
08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
07/11/24
Destinatieorganisaties bundelen krachten in belevingsconcept rivieren
Met het nieuwe belevingsconcept 'De Rivier, je kunt er niet omheen' heeft de Initiatiefgroep 3e Waterverhaal de ambitie de verhalen van de rivieren de IJssel, en de Rijn/Nederrijn, Waal & Maas rondom de Groene Metropool Regio te laten spreken.
04/11/24
Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus
Vanaf 31 oktober 2024 zal de tot 'Das ist Parkstad' omgetoverde stadsbus een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden.
29/10/24
Kennisevent Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.