Jonge influencers gezocht voor content over kastelen.
Stichting Dag van het Kasteel is op zoek
naar 10 kasteelfluencers die een jaar lang content willen maken bij en over
kastelen. Het is een actief, gratis leertraject waarin jong talent
wordt uitgedaagd om creatieve ideeën te vertalen naar verrassende content.
De catch is een budget van 500 euro.
Met behulp van trainingen, coaching en
door simpelweg te maken, worden zij klaargestoomd tot
kasteelfluencer. Ervaring met filmen, monteren of regisseren is niet
vereist. Ideeën, enthousiasme en liefde voor cultureel erfgoed wel. Stuur vóór 17 juli een video, blog of podcast over of bij een kasteel, buitenplaats,
landgoed of paleis in via de website. Na 17 juli bekijkt de organisatie alle inzendingen en horen de influencers op 1 september of zij zijn uitgekozen.
Als je wordt uitgekozen als één van onze
kasteelfluencers krijg je een meet & greet met TikTok-ster Lisanne
Dijkstra en een budget van €500,- . Ook krijg je coaching en training om een
nog betere content creator te worden en krijg je toegang tot de mooiste
kastelen van Nederland. Daarnaast ga je een jaar lang content maken voor, over
en met Nederlandse kastelen en buitenplaatsen om dit prachtige erfgoed op de
kaart te zetten.
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
Dat van elke euro die consumenten besteden op recreatiebedrijven 38% naar belastingen gaat, is geen verrassing. Wel vervelend is het feit dat sinds 2018 deze lasten met maar liefst 40% zijn gestegen bij een inflatie van 12%.
Terwijl het Internationaal Gerechtshof momenteel een historische uitspraak voorbereidt over de juridische verplichtingen van landen om klimaatverandering tegen te gaan, benadrukt Transversal Professor of Sustainability Transitions Frans Melissen van de Breda University of Applied Science het belang van proactieve actie. Nederland, dat vaak als voorloper op duurzaamheidsgebied wordt gezien, moet volgens Melissen niet afwachten op deze uitspraak, maar zelf het voortouw nemen.
Defensie zoekt naar extra locaties voor hun activiteiten, waaronder uitbreiding van jachtvliegcapaciteit met de F35. Maar Lelystad wil dan als tegenprestatie dat vakantievluchten worden toegestaan op Lelystad luchthaven.
Het verzet tegen de btw-verhoging op logies is nog springlevend. Afgelopen vrijdag plaatste HISWA-RECRON in de kranten van DPG een grote advertentie. Twentse ondernemers en Twente Marketing voerden met waterflesjes een creatieve actie tegen de geplande btw-verhoging op logies. En met succes want er komt een impactanalyse naar de verhoging van de btw op logies