Jonge influencers gezocht voor content over kastelen.
Stichting Dag van het Kasteel is op zoek
naar 10 kasteelfluencers die een jaar lang content willen maken bij en over
kastelen. Het is een actief, gratis leertraject waarin jong talent
wordt uitgedaagd om creatieve ideeën te vertalen naar verrassende content.
De catch is een budget van 500 euro.
Met behulp van trainingen, coaching en
door simpelweg te maken, worden zij klaargestoomd tot
kasteelfluencer. Ervaring met filmen, monteren of regisseren is niet
vereist. Ideeën, enthousiasme en liefde voor cultureel erfgoed wel. Stuur vóór 17 juli een video, blog of podcast over of bij een kasteel, buitenplaats,
landgoed of paleis in via de website. Na 17 juli bekijkt de organisatie alle inzendingen en horen de influencers op 1 september of zij zijn uitgekozen.
Als je wordt uitgekozen als één van onze
kasteelfluencers krijg je een meet & greet met TikTok-ster Lisanne
Dijkstra en een budget van €500,- . Ook krijg je coaching en training om een
nog betere content creator te worden en krijg je toegang tot de mooiste
kastelen van Nederland. Daarnaast ga je een jaar lang content maken voor, over
en met Nederlandse kastelen en buitenplaatsen om dit prachtige erfgoed op de
kaart te zetten.
Het was een jaar om nooit te vergeten voor Klimrijk Brabant. Het klimbos in Veldhoven heeft 2024 afgesloten met een ongekend bezoekersrecord: maar liefst 50.665 avonturiers hebben de klim uitdagingen aangenomen
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.