Jonge influencers gezocht voor content over kastelen.
Stichting Dag van het Kasteel is op zoek
naar 10 kasteelfluencers die een jaar lang content willen maken bij en over
kastelen. Het is een actief, gratis leertraject waarin jong talent
wordt uitgedaagd om creatieve ideeën te vertalen naar verrassende content.
De catch is een budget van 500 euro.
Met behulp van trainingen, coaching en
door simpelweg te maken, worden zij klaargestoomd tot
kasteelfluencer. Ervaring met filmen, monteren of regisseren is niet
vereist. Ideeën, enthousiasme en liefde voor cultureel erfgoed wel. Stuur vóór 17 juli een video, blog of podcast over of bij een kasteel, buitenplaats,
landgoed of paleis in via de website. Na 17 juli bekijkt de organisatie alle inzendingen en horen de influencers op 1 september of zij zijn uitgekozen.
Als je wordt uitgekozen als één van onze
kasteelfluencers krijg je een meet & greet met TikTok-ster Lisanne
Dijkstra en een budget van €500,- . Ook krijg je coaching en training om een
nog betere content creator te worden en krijg je toegang tot de mooiste
kastelen van Nederland. Daarnaast ga je een jaar lang content maken voor, over
en met Nederlandse kastelen en buitenplaatsen om dit prachtige erfgoed op de
kaart te zetten.
Vijf routes in Nederland en België maken nog kans op de eretitel ‘Hicle Wandelroute van het Jaar 2025’. Tijdens de eerste dag van de Fiets en Wandelbeurs in Gent, op zaterdag 1 maart, maakt de jury de winnaar bekend van deze verkiezing.
Zo rond van Vakantiebeurs publiceren diverse organisaties hun verwachtingen voor vakanties in 2025. Op nritmedia.nl gaf TUI de aftrap met haar zomervakantietrends, NBTC het haar Vakantie Sentiment Monitor en deed Sunweb onderzoek naar motieven en gedrag van Nederlandse vakantiegangers. ANWB sluit de week af met haar vakantieonderzoek.
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.
Op de Vakantiebeurs organiseerden de Management Tourism opleidingen van Inholland, NHL Stenden, Breda University en Saxion een druk bezocht alumni-event. Dit evenement bood een platform voor studenten, alumni en professionals om te netwerken en kennis te delen.
De ANVR, het SGR, het Verbond van Verzekeraars en het Ministerie van Buitenlandse Zaken hebben vandaag een nieuw convenant ondertekend. Dit convenant, het Bijzondere Bijstand bij Crisis in het Buitenland Convenant (BBC), zorgt voor een nog betere samenwerking tussen de overheid en private partijen om Nederlandse reizigers in het buitenland te beschermen, op te vangen en te repatrieren in geval van een crisis.