Geplaatst op: 17-07-2023
Auteur: Marc Gerlings

Alkmaar werkt aan bijzondere experience ‘Met eigen ogen’

Alkmaar werkt aan bijzondere experience ‘Met eigen ogen’
Campagnebeeld van \'Met eigen ogen\'.

Vanaf 31 augustus 2023 ervaar je deze prikkelende experience ‘Met eigen ogen’ kriskras door het monumentale Stadhuis van Alkmaar. Met soundscapes, ingenieuze videoprojecties en special effects beleef je op geheel nieuwe wijze het verhaal achter de geboorte van Nederland en Alkmaar Ontzet.


Aan de hand van originele schilderijen en objecten uit Stedelijk Museum Alkmaar en de meeslepende verhalen van de verteller Sinan Can wordt het een unieke ervaring. In het landelijke vieringsjaar ‘de geboorte van Nederland’ en exact 450 jaar na Alkmaar Ontzet geeft Met Eigen Ogen Met een nieuw perspectief op deze geschiedenis. Met een blik op het verleden, kijken we naar het heden en dromen we over de toekomst. 

Vrijheid van toen, in het licht van nu

Het Stadhuis van Alkmaar opent haar deuren. Dat is nieuw. Normaal is deze plek voor publiek gesloten, speciaal voor Met Eigen Ogen gaan de deuren van het Stadhuis van Alkmaar open. Voor even wordt het Stadhuis, het Huis van de Stad. Ontdek dit eeuwenoude monument en haar prachtige ruimtes en voel de historie van deze plek: het is hier waar het stadsbestuur de belegering van Alkmaar voor haar kiezen kreeg 450 jaar geleden.

Verteller Sinan Can

Sinan Can (Nijmegen, 1977) is een award winning documentairemaker, onderzoeksjournalist en programmamaker bij BNNVARA die met indringende documentaires als Retour Kalifaat en Bloedmineralen, de talkroute belangrijke journalistieke prijzen heeft gewonnen. In 2016 werd hij uitgeroepen tot ‘Journalist voor de Vrede’. Voor zijn documentaires trekt hij dwars door conflictgebieden en geeft hij mensen die leven onder verstikkende regimes een gezicht. Sinan geeft bevlogen Vrijheidscolleges en is als betrokken en deskundige Midden Oosten specialist geregeld te gast bij TV programma’s en talkshows.

De ticketprijs is 7,50 euro.


Trefwoorden: experience, Alkmaar, ontzet, citymarketing

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...