Provincie Groningen zoekt naar sterker verhaal
DMO & merk
Groningen heeft een sterk merk maar Marketing Groningen zet een creatieve campagne
op om het nog sterker te maken. Dat resulteert in een verhaal over deze provincie
en zijn hoofdstad.
Daarom wordt gezamenlijk gewerkt aan een sterker en positiever imago.
Marketing Groningen heeft met honderden Groningers een verhaal
ontwikkeld dat de unieke kracht van Groningen belicht. Dit verhaal
laat duidelijk zien waarom er ‘niets boven Groningen gaat’. De
kernboodschap is dat Groningen dé plek is voor positieve groei:
"Gelukkig ben je in Groningen." Om dit verhaal zo effectief
mogelijk te verspreiden, is het belangrijk om het met één stem uit te dragen.
Tweede GRO-show in het Forum
Woensdag 5 juli stond geheel in het teken van de tweede ‘GRO-show’. Het evenement met als doel om met één stem het verhaal over de kracht van Groningen uit te dragen. Op uitnodiging van burgemeesters Koen Schuiling en Adriaan Hoogendoorn waren vele bestuurders, ondernemers, inwoners uit de gemeenten Midden-Groningen en Groningen aanwezig. Naast inspirerende verhalen kregen de deelnemers de oproep om een vleugje Groningen toe te voegen aan zijn of haar verhaal. Iedere keer anders, aangepast aan de situatie of doelgroep, maar altijd met dezelfde kernboodschap.Op www.toolsvoortrots.nl staan bouwstenen waarmee
iedereen zijn of haar verhaal over Groningen kan vormgeven. Als
vakgenoot s het natuurlijk interessant te zien hoe dit verhaal wordt doorontwikkeld.
En hoe de boodschap van ‘positieve groei’ wordt gebracht.
Samen sterker
De GRO-shows worden georganiseerd door Marketing Groningen in opdracht van Nationaal Programma Groningen, het Akkoord van Groningen, de provincie Groningen en de gemeente Groningen. Na deze GRO-show volgt er nog een laatste editie voor de gemeenten Het Hogeland, Westerkwartier en Eemsdelta. Al eerder vond de eerste editie plaats in Oost-Groningen. Kijk voor meer informatie op www.gro-show.nl.Dit is het verhaal van Groningen zoals dat in januari 2023 werd gepresenteerd.