Geplaatst op: 20-07-2023
Auteur: Marc Gerlings

Vakantieparken in actie tegen huidkanker

Vakantieparken in actie tegen huidkanker
Goed blijven smeren in de vakantie. Foto: Topparken.

MVO kan ook anders. Al vele jaren is gezondheid en goed voor jezelf zorgen trending. Topparken omarmt daarom de actie om gratis zonnebrandcrème aan te bieden.

TopParken doet mee aan de campagne "Nu smeren voor later" van de Stichting Veilig Buiten in de Zon aan. Deze campagne heeft als doel bewustwording te creëren over zonnebescherming en het voorkomen van huidkanker. TopParken zal op al haar vakantieparken gratis zonnebrandcrème en informatiemateriaal beschikbaar stellen aan gasten. "We zijn blij met het initiatief van de Stichting Veilig Buiten in de Zon en hun campagne 'Nu smeren voor later', en zijn vastbesloten om actief bij te dragen aan het vergroten van het bewustzijn rond zonnebescherming. Als recreatiebedrijf willen we niet alleen onze gasten een geweldige vakantie-ervaring bieden, maar ook bijdragen aan hun welzijn op lange termijn. We geloven dat het stimuleren van goede zonnebeschermingsgewoonten een belangrijke stap is in die richting", aldus de woordvoerder van TopParken.

De voorzitter van Stichting Veilig Buiten in de Zon, Viviane van den Bichelaer is blij en enthousiast dat TopParken een voorbeeld geeft en hoopt dat anderen zullen volgen. "Het is goed om te zien dat TopParken aandacht besteedt aan zonnebescherming. Samen kunnen we een verschil maken en mensen bewust maken van de risico's van blootstelling aan de zon."

Trefwoorden: vakantiepark, zon, gezondheid

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

18/12/24
Laag vpb-tarief niet effectief voor mkb-bedrijven
Het lage tarief in de vennootschapsbelasting (vpb) is niet geschikt om het midden- en kleinbedrijf (mkb) te ondersteunen. De voordelen komen bij niet-mkb bedrijven terecht, meldt CPB. Het grootste deel van de bedrijven in toerisme en recreatie zijn mkb-bedrijven.
12/12/24
Exclusief voor leden
Beste leerbedrijf recreatie in 2024 Hof van Saksen
Woensdag 11 december zijn tijdens De Dag van de Recreatie op Circuit Zandvoort de winnaars van de recreatieverkiezingen feestelijk bekendgemaakt. Het beste leerbedrijf is Hof van Saksen.
10/12/24
Lancering broodje Utrechtse Heuvelrug: Een smakelijke stap naar duurzaamheid
De Utrechtse Heuvelrug heeft er een smakelijk nieuw product bij: het broodje Utrechtse Heuvelrug. Het broodje is eerlijk geprijsd bestaat volledig uit lokale producten van natuurlijke landbouw op de Utrechtse Heuvelrug.
09/12/24
Exclusief voor leden
Horecabeurs Goes scherpt regels voor bezoek aan
In maart 2025 viert de Horecabeurs Goes haar 61e editie. Onder leiding van eventmanager Mathias Koeman zet de beurs dit jaar in op een ambitieuze kwaliteitsverbetering. Vooral het beleid voor de tickets wordt verscherpt naar vakpubliek.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
03/12/24
Exclusief voor leden
Hotel en ontmoetingsplaats voor design Kazerne krijgt twee nieuwe eigenaren
Hotel, horeca en ontmoetingsplaats voor design Kazerne BV in Eindhoven is officieel overgenomen door Bram Bijnen en Dick Spierenburg. Samen brengen zij een frisse visie en jarenlange ervaring mee om deze unieke plek verder te ontwikkelen als dé ontmoetingsplek, melden de oprichters.
03/12/24
Exclusief voor leden
235.000 toeristische banen in Vlaanderen
In 2023 was de toeristische sector in het Vlaamse Gewest goed voor 235.481 arbeidsplaatsen. Dat komt...