Vakantieparken in actie tegen huidkanker
Goed blijven smeren in de vakantie. Foto: Topparken. MVO kan ook anders. Al vele jaren is gezondheid en goed voor jezelf zorgen
trending. Topparken omarmt daarom de actie om gratis zonnebrandcrème aan te bieden.
TopParken doet mee aan de campagne
"Nu smeren voor later" van de Stichting Veilig Buiten in de Zon aan.
Deze campagne heeft als doel bewustwording te creëren over zonnebescherming en
het voorkomen van huidkanker. TopParken zal op al haar vakantieparken gratis
zonnebrandcrème en informatiemateriaal beschikbaar stellen aan gasten. "We zijn
blij met het initiatief van de Stichting Veilig Buiten in de Zon en hun
campagne 'Nu smeren voor later', en zijn vastbesloten om actief bij te dragen
aan het vergroten van het bewustzijn rond zonnebescherming. Als
recreatiebedrijf willen we niet alleen onze gasten een geweldige
vakantie-ervaring bieden, maar ook bijdragen aan hun welzijn op lange termijn.
We geloven dat het stimuleren van goede zonnebeschermingsgewoonten een
belangrijke stap is in die richting", aldus de woordvoerder van TopParken.
De voorzitter van Stichting Veilig Buiten in de Zon, Viviane van den Bichelaer
is blij en enthousiast dat TopParken een voorbeeld geeft en hoopt dat anderen
zullen volgen. "Het is goed om te zien dat TopParken aandacht besteedt aan
zonnebescherming. Samen kunnen we een verschil maken en mensen bewust maken van
de risico's van blootstelling aan de zon."
Trefwoorden: vakantiepark, zon, gezondheid
|
|
13/12/24
Terwijl het Internationaal Gerechtshof momenteel een historische uitspraak voorbereidt over de juridische verplichtingen van landen om klimaatverandering tegen te gaan, benadrukt Transversal Professor of Sustainability Transitions Frans Melissen van de Breda University of Applied Science het belang van proactieve actie. Nederland, dat vaak als voorloper op duurzaamheidsgebied wordt gezien, moet volgens Melissen niet afwachten op deze uitspraak, maar zelf het voortouw nemen.
|
06/12/24
Op 2 december zijn de jaarlijkse Columbus Travel Awards uitgereikt aan organisaties en personen die zich inzetten voor een betere wereld voor reizigers én de lokale bevolking. Winnaars zijn Koning Aap & Shoestring, Stippl, hetkanWEL en Noorwegen.
|
03/12/24
Steeds meer vakantiehuisjes worden op een duurzame manier gerenoveerd en hebben daardoor minder negatieve impact op het milieu.
|
02/12/24
De speech van ACM-directeur Consumenten Edwin van Houten over toezicht op duurzaamheidsclaims bij het Nationaal Sustainability Congres laat ook zijn visie zien op de toekomst. De tijd van vage duurzaamheidsclaims lijkt voorbij.
|
29/11/24
Het Regieorgaan SIA heeft het SPRONG-programma Gastvrije Transities goedgekeurd en een subsidie van twee miljoen euro toegekend. De nieuwe SPRONG-groep werkt in vier regionale transitiearena’s aan de thema’s klimaatneutraal, brede welvaart, healthy region en regeneratieve gebiedsontwikkeling.
|
15/11/24
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.
|
15/11/24
Reisorganisatie Better Places heeft haar Impactrapport over 2023 gepubliceerd en meldt trots de resultaten. De reisorganisatie is een voorbeeld voor anderen en loopt mijlenver voorop in de transitie. Ze minimaliseren de negatieve impact en vergroten de positieve.
|
13/11/24
Tijdens de Nationale Klimaatweek, is er een tijdcapsule begraven op de campus van Breda University of Applied Sciences (BUas). Deze symbolische actie benadrukt de urgentie van klimaatverandering en de noodzaak tot verandering. De tijdcapsule bevat brieven aan de toekomst, vol wensen en dromen voor een leefbare wereld.
|
|
12/02/25 t/m 13-02-25
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
|
20/03/25
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...
|
|