Geplaatst op: 21-07-2023
Auteur: Marc Gerlings

Maastricht al klaar voor de wintermaanden van 2023

Maastricht al klaar voor de wintermaanden van 2023
Maastricht vraagt de gast om langer te genieten van de winterporgrammering. Foto: Maastricht Marketing | Hugo Thomassen

Maastricht Marketing heeft de programmering voor de wintermaand december 2023 rond. De visie; met veel lichtjes trek je een publiek aan dat houdt van stijl en winkelen. In november staat mode centraal. Nederland zit volop in de zomer maar de DMO heeft in grote lijnen de plannen al klaar voor de winter.


Magisch Maastricht Vrijthof

Het bekendste plein van de stad is het centrum in de wintermaanden tijdens het winterevent Magisch Maastricht Vrijthof. Van een grote schaatsbaan tot een reuzenrad met uitzicht over de stad, een authentieke Oostenrijkse Almhütte waar je op kunt warmen met een drankje tijdens de koude winterdagen en nog veel meer. Het zijn bekende succesnummers van de stad die weer worden ingezet.

 

Twinkelende lichtjes in alle stadsdelen

Niet alleen de binnenstad, maar ook de andere stadsdelen van het centrum van Maastricht zijn tijdens de wintermaanden gehuld in prachtige sfeerverlichting. Maak een wandeling in een romantisch decor met duizenden twinkelende lichtjes, monumentale gevels en klassieke kinderkopjes en laat je betoveren. Onderweg kun je stoppen bij winkels en boetieks om de mooiste kerstcadeaus te shoppen of ga naar een van de vele restaurants en cafés die Maastricht rijk is voor alles van een regionale lekkernij tot een gastronomische beleving.

De campagnevideo:


Past bij DNA van de stad, de Wereldlichtjesdag

Deze winter zorgen Cultura Mosae en Centrummanagement Maastricht voor een beetje extra sfeer in de stad. Onderdeel daarvan is de Wereldlichtjesdag op 10 december waarbij bezoekers een lichtje aan kunnen steken voor een dierbare en zo het moment kunnen koesteren. Op deze dag worden er ook optredens verzorgd door koren op verschillende locaties in de stad. Daarnaast mogen de sprookjesachtige winterconcerten van André Rieu op 15, 16 en 17 december natuurlijk niet ontbreken in de culturele agenda van deze winter. Het MECC Maastricht wordt voor deze concerten omgetoverd tot een winterwonderland.

 

November thema mode

Voorafgaand aan Magisch Maastricht vindt de 15e editie van FASHIONCLASH Festival plaats in Maastricht. Van 17 t/m 19 november tonen aanstormende ontwerpers en (podium)kunstenaars uit binnen- en buitenland hun kijk op de hedendaagse modecultuur aan het grote publiek. Maar Maastricht Marketing geeft een duidelijke boodschap mee aan het publiek, blijf langer.


Blijf een nachtje slapen

"Eén dag is veel te kort om winters Maastricht te ontdekken. Kies voor een meerdaags verblijf en neem eens echt de tijd om samen te genieten. Een wandeling door de prachtig verlichte straten, een smakelijk diner en een luxe hotelbed zorgen voor welverdiende rustmomenten in de drukke feestmaand. Zo wordt een bezoek aan Maastricht pas écht magisch,” meldt de woordvoerder en daar blijkt de positionering duidelijk uit.

 

Trefwoorden: winter, dmo, Maastricht, programmering, evenementen, hotel

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.
17/01/25
Tevredenheid bij organisatoren Vakantiebeurs en Horecava
De Vakantiebeurs heeft dit jaar ruim 71.000 bezoekers getrokken en 6.300 reisprofessionals bezochten de Travel Trade Days in de Utrechtse Jaarbeurs. In Amsterdam wis de Horecava 67.000 professionals te trekken.
15/01/25
Ruby Hotels zet Heeres in voor pr Nederlandse markt
Ruby Hotels, de Duitse hotelgroep die bekendstaat om haar Lean Luxury-concept, heeft Eline Heeres (S...
13/01/25
2024 lastig jaar horeca met volumedaling
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) keek bij de opening van vakbeurs Horecava terug op het horecajaar 2024 en de brancheorganisatie keek ook vooruit op 2025. Het bleek een lastig jaar met een lichte volumedaling in 2024.
08/01/25
Horeca van herstel naar crisis: aantal faillissementen piekt in 2025
De Nederlandse restaurantbranche dreigt in 2025 een recordaantal van 450 failissementen te bereiken, blijkt uit een analyse van ABN AMRO en Hotelschool The Hague.
31/12/24
Exclusief voor leden
Vakanties van Nederlanders in de kerst- en nieuwjaarsperiode: de feiten
Hoe gaan Nederlanders in de kerst- en nieuwjaarsperiode op vakantie? Waar gaan ze naar toe en met wie? Hamvraag is of we in meerderheid gaan skiën. Het CBS zocht dat uit.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
23/12/24
Daglichtoplossingen voor hotels en conferentiecentra
Het benutten van daglicht in hotels en conferentiecentra biedt veel voordelen. Het maakt gemeenschappelijke ruimtes aantrekkelijker en zorgt ervoor dat gasten zich prettiger voelen.