Geplaatst op: 21-07-2023
Auteur: Marc Gerlings

Maastricht al klaar voor de wintermaanden van 2023

Maastricht al klaar voor de wintermaanden van 2023
Maastricht vraagt de gast om langer te genieten van de winterporgrammering. Foto: Maastricht Marketing | Hugo Thomassen

Maastricht Marketing heeft de programmering voor de wintermaand december 2023 rond. De visie; met veel lichtjes trek je een publiek aan dat houdt van stijl en winkelen. In november staat mode centraal. Nederland zit volop in de zomer maar de DMO heeft in grote lijnen de plannen al klaar voor de winter.


Magisch Maastricht Vrijthof

Het bekendste plein van de stad is het centrum in de wintermaanden tijdens het winterevent Magisch Maastricht Vrijthof. Van een grote schaatsbaan tot een reuzenrad met uitzicht over de stad, een authentieke Oostenrijkse Almhütte waar je op kunt warmen met een drankje tijdens de koude winterdagen en nog veel meer. Het zijn bekende succesnummers van de stad die weer worden ingezet.

 

Twinkelende lichtjes in alle stadsdelen

Niet alleen de binnenstad, maar ook de andere stadsdelen van het centrum van Maastricht zijn tijdens de wintermaanden gehuld in prachtige sfeerverlichting. Maak een wandeling in een romantisch decor met duizenden twinkelende lichtjes, monumentale gevels en klassieke kinderkopjes en laat je betoveren. Onderweg kun je stoppen bij winkels en boetieks om de mooiste kerstcadeaus te shoppen of ga naar een van de vele restaurants en cafés die Maastricht rijk is voor alles van een regionale lekkernij tot een gastronomische beleving.

De campagnevideo:


Past bij DNA van de stad, de Wereldlichtjesdag

Deze winter zorgen Cultura Mosae en Centrummanagement Maastricht voor een beetje extra sfeer in de stad. Onderdeel daarvan is de Wereldlichtjesdag op 10 december waarbij bezoekers een lichtje aan kunnen steken voor een dierbare en zo het moment kunnen koesteren. Op deze dag worden er ook optredens verzorgd door koren op verschillende locaties in de stad. Daarnaast mogen de sprookjesachtige winterconcerten van André Rieu op 15, 16 en 17 december natuurlijk niet ontbreken in de culturele agenda van deze winter. Het MECC Maastricht wordt voor deze concerten omgetoverd tot een winterwonderland.

 

November thema mode

Voorafgaand aan Magisch Maastricht vindt de 15e editie van FASHIONCLASH Festival plaats in Maastricht. Van 17 t/m 19 november tonen aanstormende ontwerpers en (podium)kunstenaars uit binnen- en buitenland hun kijk op de hedendaagse modecultuur aan het grote publiek. Maar Maastricht Marketing geeft een duidelijke boodschap mee aan het publiek, blijf langer.


Blijf een nachtje slapen

"Eén dag is veel te kort om winters Maastricht te ontdekken. Kies voor een meerdaags verblijf en neem eens echt de tijd om samen te genieten. Een wandeling door de prachtig verlichte straten, een smakelijk diner en een luxe hotelbed zorgen voor welverdiende rustmomenten in de drukke feestmaand. Zo wordt een bezoek aan Maastricht pas écht magisch,” meldt de woordvoerder en daar blijkt de positionering duidelijk uit.

 

Trefwoorden: winter, dmo, Maastricht, programmering, evenementen, hotel

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.