Geplaatst op: 21-07-2023
Auteur: Marc Gerlings

Maastricht al klaar voor de wintermaanden van 2023

Maastricht al klaar voor de wintermaanden van 2023
Maastricht vraagt de gast om langer te genieten van de winterporgrammering. Foto: Maastricht Marketing | Hugo Thomassen

Maastricht Marketing heeft de programmering voor de wintermaand december 2023 rond. De visie; met veel lichtjes trek je een publiek aan dat houdt van stijl en winkelen. In november staat mode centraal. Nederland zit volop in de zomer maar de DMO heeft in grote lijnen de plannen al klaar voor de winter.


Magisch Maastricht Vrijthof

Het bekendste plein van de stad is het centrum in de wintermaanden tijdens het winterevent Magisch Maastricht Vrijthof. Van een grote schaatsbaan tot een reuzenrad met uitzicht over de stad, een authentieke Oostenrijkse Almhütte waar je op kunt warmen met een drankje tijdens de koude winterdagen en nog veel meer. Het zijn bekende succesnummers van de stad die weer worden ingezet.

 

Twinkelende lichtjes in alle stadsdelen

Niet alleen de binnenstad, maar ook de andere stadsdelen van het centrum van Maastricht zijn tijdens de wintermaanden gehuld in prachtige sfeerverlichting. Maak een wandeling in een romantisch decor met duizenden twinkelende lichtjes, monumentale gevels en klassieke kinderkopjes en laat je betoveren. Onderweg kun je stoppen bij winkels en boetieks om de mooiste kerstcadeaus te shoppen of ga naar een van de vele restaurants en cafés die Maastricht rijk is voor alles van een regionale lekkernij tot een gastronomische beleving.

De campagnevideo:


Past bij DNA van de stad, de Wereldlichtjesdag

Deze winter zorgen Cultura Mosae en Centrummanagement Maastricht voor een beetje extra sfeer in de stad. Onderdeel daarvan is de Wereldlichtjesdag op 10 december waarbij bezoekers een lichtje aan kunnen steken voor een dierbare en zo het moment kunnen koesteren. Op deze dag worden er ook optredens verzorgd door koren op verschillende locaties in de stad. Daarnaast mogen de sprookjesachtige winterconcerten van André Rieu op 15, 16 en 17 december natuurlijk niet ontbreken in de culturele agenda van deze winter. Het MECC Maastricht wordt voor deze concerten omgetoverd tot een winterwonderland.

 

November thema mode

Voorafgaand aan Magisch Maastricht vindt de 15e editie van FASHIONCLASH Festival plaats in Maastricht. Van 17 t/m 19 november tonen aanstormende ontwerpers en (podium)kunstenaars uit binnen- en buitenland hun kijk op de hedendaagse modecultuur aan het grote publiek. Maar Maastricht Marketing geeft een duidelijke boodschap mee aan het publiek, blijf langer.


Blijf een nachtje slapen

"Eén dag is veel te kort om winters Maastricht te ontdekken. Kies voor een meerdaags verblijf en neem eens echt de tijd om samen te genieten. Een wandeling door de prachtig verlichte straten, een smakelijk diner en een luxe hotelbed zorgen voor welverdiende rustmomenten in de drukke feestmaand. Zo wordt een bezoek aan Maastricht pas écht magisch,” meldt de woordvoerder en daar blijkt de positionering duidelijk uit.

 

Trefwoorden: winter, dmo, Maastricht, programmering, evenementen, hotel

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/10/24
Exclusief voor leden
Organisatie anders inrichten voor oplossen personeelstekort
De inzet van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, kunstmatige intelligentie (AI), robotisering en digitalisering kunnen een uitweg bieden. Volgens het HR-Trendonderzoek van adviesbureau Berenschot worden deze mogelijkheden onvoldoende benut.
15/10/24
Gematigder groei van Nederlands toerisme
Het Nederlands verblijfstoerisme groeit in 2024 naar verwachting gematigder dan een jaar eerder. Het inkomend toerisme iets harder dan het binnenlands toerisme. Dat weer terug een groeipad te pakken heeft.
15/10/24
Exclusief voor leden
Hoe kun je als hotel succesvol technologie inzetten?
De nieuwe sectorupdate Leisure van ING staat in het teken van technologie in de hotelsector. Volgens experts van de bank onkomt de hotelsector er niet aan om te innoveren in technologie met bijvoorbeeld digitale chech-in systeme, robots en AI in de klantenservice en marketing. Ondanks de uitdagingen van de implementatie, wegen de voordelen op tegen de inspanningen.
15/10/24
Exclusief voor leden
Cateraar Hutten wordt overgenomen door Albron
Albron B.V. wil graag branchegenoot Hutten B.V. overnemen. Eigenaar Bob Hutten: "Ik was op zoek naar een betekenisvolle organisatie die het unieke gedachtegoed van Hutten kan voortzetten.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
11/10/24
De Rooi Pannen organiseert stagemarkt voor toeristische studenten en bedrijven
Op donderdag 17 oktober 2024 organiseert De Rooi Pannen in Tilburg een grote stagemarkt voor studenten van de mbo-opleidingen in toerisme, recreatie en luchtvaartdienstverlening.
04/10/24
Rabobank: Ketens dominanter in horeca en recreatie
Ketens worden tot 2040 steeds dominanter in de sectoren horeca en recreatie. Ondernemers doen er goed aan zich te richten op een flexibel en betaalbaar concept. En bedrijven moeten zelf de regie nemen op verduurzamen, anders dicteren ketenpartners die voor je. Dat zijn enkele opmerkelijke conclusies van Rabobank in haar nieuwe Sectorvisie Horeca & Recreatie.
04/10/24
Waterstate Wellness Hotel geopend
Onder grote belangstelling opende Waterstate Wellness Hotel woensdagmiddag 25 september officieel zijn deuren. De exclusieve opening begon met een warm welkomstwoord van zowel de directie als de wethouder Joost De Goffau van Goes.