Geplaatst op: 24-07-2023
Auteur: Marc Gerlings

Keten Taco Bell wil groeien in Nederland naar 12 vestigingen

Keten Taco Bell wil groeien in Nederland naar 12 vestigingen
Meer vestingen Taco Bell in Nederland. Foto: Taco Bell.

Taco Bell zal je in de komende jaren vaker op een gevel zien staan in Nederland. De keten wil groeien van 8 naar 12 vestigingen.

Restaurantketen T Bello Netherlands B.V., franchisenemer van Taco Bell-restaurants, geeft via de NPEX-effectenbeurs voor maximaal €2 miljoen obligaties uit om in ons land het aantal vestigingen fors te laten groeien.


De restaurantketen T Bello is exclusief franchisenemer van Taco Bell in Nederland en onderdeel van het Britse MSHA Limited. Deze onderneming exploiteert in het Verenigd Koninkrijk en Maleisië meer dan honderd Taco Bell-, KFC- en Pizza Hut-restaurants.


De expansie van Taco Bell in Nederland wordt gefinancierd met een obligatielening van maximaal €2 miljoen tegen een jaarlijkse rente van 11%. Beleggers kunnen inschrijven op de obligaties vanaf €500, die vervolgens een notering krijgen aan de NPEX-effectenbeurs. De looptijd van de lening is maximaal 5 jaar. Inmiddels is het minimumbedrag van de inschrijving ruim overschreden, wat betekent dat de emissie ook doorgang zal vinden.


Barto Hulleman, general manager van de Taco Bell-restaurants in Nederland: "We zien dat er een verschuiving plaatsvindt van het middensegment (restaurants) naar de laagdrempelige ‘fast service’ markt, waarop wij actief zijn.”

Topics:Horeca, Leisure
Trefwoorden: restaurant, horeca, fast food, trend,

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

18/10/24
Database logiesaccommodaties NL online
De Landelijke Data Alliantie heeft de Database Logiesaccommodaties NL gelanceerd. In deze database het aanbod van logiesaccommodaties in Nederland: van hotels, appartementen, bed&breakfast, huisjes- en kampeerterreinen tot groepsaccommodaties. Het aanbod is geïnventariseerd, verrijkt met relevante indicatoren en op een online platform beschikbaar gesteld door NRIT en Bureau Nijdam.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
15/12/23
Zet in je agenda: Trendcongres Toerisme en Vrije Tijd 18 april 2024
Vlissingen is de ‘city to be’ op donderdag 18 april 2024 want daar is het Trendcongres Toerisme en Vrije Tijd 2024. Save the date, zet het alvast in je agenda.
30/11/23
Haalbaarheidsonderzoek dataportaal toerisme in Limburg
In opdracht van de gemeenten, Provincie Limburg en branchevertegenwoordigers in toerisme en recreatie, werken de Samenwerkende VVV’s in Limburg aan het inrichten van een dataportaal voor de vrijetijdsector in Limburg.
13/11/23
Perspectief 2030: Iedere Nederlander moet profijt hebben van toerisme. Hoe dan!?
In Perspectief 2030, de visie voor toeristisch Nederland, staat dat in 2030 iedere Nederlander profijt moet hebben van toerisme. Een hele ambitieuze doelstelling. Grote vraag is hoe we dat precies kunnen realiseren.
07/06/23
Datalandschap Wegwijzer gepresenteerd
Gisteren is op de LDA Kennisdag de ‘Datalandschap Wegwijzer’ gepresenteerd. In deze publicatie van de Landelijke Data Alliantie zijn rond drie thema’s de belangrijkste databronnen opgenomen.
25/05/23
Exclusief voor leden
Bezoek attractieparken hersteld, dierentuinen en vooral musea nog niet hersteld
De grootste Nederlandse attractieparken zijn qua bezoek in 2022 hersteld van de coronapandemie. Het gezamenlijk bezoek loopt 1% voor op 2019. Een ander verhaal zijn de dierentuinen en de musea die het niveau van 2019 nog niet hebben behaald.
10/05/23
Limburg Marketing gebruikt Leefstijlvinder voor nieuwe consumentenwebsite
Op de nieuwe toeristische website Hart van Limburg speelt de Leefstijlvinder een hoofdrol. Limburg Marketing heeft haar consumenten website een gloednieuw design gegeven en het ‘doen’ submenu op de zeven verschillende leefstijlen gebaseerd.