Geplaatst op: 24-07-2023
Auteur: Marc Gerlings

Keten Taco Bell wil groeien in Nederland naar 12 vestigingen

Keten Taco Bell wil groeien in Nederland naar 12 vestigingen
Meer vestingen Taco Bell in Nederland. Foto: Taco Bell.

Taco Bell zal je in de komende jaren vaker op een gevel zien staan in Nederland. De keten wil groeien van 8 naar 12 vestigingen.

Restaurantketen T Bello Netherlands B.V., franchisenemer van Taco Bell-restaurants, geeft via de NPEX-effectenbeurs voor maximaal €2 miljoen obligaties uit om in ons land het aantal vestigingen fors te laten groeien.


De restaurantketen T Bello is exclusief franchisenemer van Taco Bell in Nederland en onderdeel van het Britse MSHA Limited. Deze onderneming exploiteert in het Verenigd Koninkrijk en Maleisië meer dan honderd Taco Bell-, KFC- en Pizza Hut-restaurants.


De expansie van Taco Bell in Nederland wordt gefinancierd met een obligatielening van maximaal €2 miljoen tegen een jaarlijkse rente van 11%. Beleggers kunnen inschrijven op de obligaties vanaf €500, die vervolgens een notering krijgen aan de NPEX-effectenbeurs. De looptijd van de lening is maximaal 5 jaar. Inmiddels is het minimumbedrag van de inschrijving ruim overschreden, wat betekent dat de emissie ook doorgang zal vinden.


Barto Hulleman, general manager van de Taco Bell-restaurants in Nederland: "We zien dat er een verschuiving plaatsvindt van het middensegment (restaurants) naar de laagdrempelige ‘fast service’ markt, waarop wij actief zijn.”

Topics:Horeca, Leisure
Trefwoorden: restaurant, horeca, fast food, trend,

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
07/11/24
Destinatieorganisaties bundelen krachten in belevingsconcept rivieren
Met het nieuwe belevingsconcept 'De Rivier, je kunt er niet omheen' heeft de Initiatiefgroep 3e Waterverhaal de ambitie de verhalen van de rivieren de IJssel, en de Rijn/Nederrijn, Waal & Maas rondom de Groene Metropool Regio te laten spreken.
04/11/24
Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus
Vanaf 31 oktober 2024 zal de tot 'Das ist Parkstad' omgetoverde stadsbus een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden.
29/10/24
Kennisevent Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.
28/10/24
Halsema slaat eerste munt Amsterdam 750 jaar
Burgemeester van Amsterdam, Femke Halsema, heeft op 27 oktober de eerste zilveren herdenkingsmunt vo...