Geplaatst op: 31-07-2023
Auteur: Redactie
NRIT

Marktverkenning Stadscamping Dokkum

Marktverkenning Stadscamping Dokkum

De gemeente Noardeast-Fryslân wil een nieuwe stadscamping ontwikkelen in het Harddraverspark in Dokkum. Er ligt al een ontwikkelplan voor het park inclusief camping en de komende periode voert Leisure Brains een marktverkenning voor de camping uit.

De gemeente wil het Harddraverspark herontwikkelen van een hoofdzakelijk sportpark naar een breed recreatief park met diverse functies. De bestaande camping met 103 plaatsen wordt verplaatst en vervangt de huidige Stadscamping Dokkum.

Gasten aantrekken

De gemeente Noardeast-Fryslân wil met het project gasten aantrekken die vanuit de camping de stad Dokkum en haar omgeving verkennen en bezoeken. De diversiteit aan overnachtingsmogelijkheden moeten elkaar en het stadsaanbod aanvullen en een brede doelgroep aanspreken.

De nieuwe camping

Op de nieuwe camping van 2 hectare is ruimte voor 40 camperplekken, 20 toeristische plaatsen, 10 hotellodges en eventueel een groepsaccommodatie. Deze aantallen staan overigens nog niet vast en zijn onderdeel van de marktverkenning. Er zijn op de beoogde camping noch in het vernieuwde Harddraverspark geen centrale voorzieningen zoals een zwembad of een horecavoorziening voorzien. Er wordt een centraal sanitair gebouw gepland en er is voorzien in een geautomatiseerd toegangssysteem voor de camping. De gemeente zoekt voor de camping een ontwikkelende partij die samen met haar dit project wil realiseren. Het is de bedoeling de grond voor 25 jaar in erfpacht uit te geven aan een exploitant. Dat kan ook de ontwikkelaar zijn.  

Marktverkenning

De gemeente Noardeast-Fryslân heeft Leisure Brains gevraagd om samen met haar een marktverkenning uit te voeren naar de interesse vanuit de markt inzake de ontwikkeling en exploitatie van de nieuwe stadscamping. Deze marktverkenning leidt nog niet tot een gunning maar moet worden gezien als een voorstadium van een eventuele aanbesteding. Heeft u als ontwikkelaar en/of exploitant interesse in het omschreven project, dan kunt u uw interesse kenbaar maken door contact op te nemen met Wander Groot van Bureau Leisurebrains via groot@leisurebrains.nl (tel 06 519 225 20).

U hoeft geen bieding te doen of bijvoorbeeld al kenbaar te maken welke jaarlijkse canon u denkt aan te kunnen bieden. Wij willen in deze fase van het proces enkel weten of u interesse heeft en op welke wijze u invulling zou kunnen en willen geven aan de uitvoering van dit project.

Link: https://www.noardeast-fryslan.nl/nieuwsoverzicht/gemeente-laat-marktverkenning-harddraverspark-uitvoeren
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, beleid, campings, kampeerterreinen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

15/01/25
7 Kamerleden ontvangen Ondernemersagenda Gastvrijheidssector
Op dinsdagmiddag 14 januari hebben diverse branchevertegenwoordigers in het platform Gastvrij Nederland de Ondernemersagenda van de Gastvrijheidssector aangeboden in de Tweede Kamer.
13/01/25
Exclusief voor leden
Waterbedrijven mogen op meer locaties water oppompen
Voor de vrijetijdseconomie is het van groot belang dat gasten altijd over goed schoon drinkwater kun...
08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
17/12/24
Recreatiebedrijven moeten van elke verdiende euro 38 cent afdragen
Dat van elke euro die consumenten besteden op recreatiebedrijven 38% naar belastingen gaat, is geen verrassing. Wel vervelend is het feit dat sinds 2018 deze lasten met maar liefst 40% zijn gestegen bij een inflatie van 12%.
16/12/24
Exclusief voor leden
Schiphol ontwikkelt breed retailaanbod (nodig voor de internationale toppositie)
Per 1 mei 2025 versterkt Schiphol haar samenwerking met Lagardère Travel Retail voor de exploitatie...
13/12/24
Nederland moet niet wachten op uitspraak klimaatzaak, maar zelf voorloper zijn
Terwijl het Internationaal Gerechtshof momenteel een historische uitspraak voorbereidt over de juridische verplichtingen van landen om klimaatverandering tegen te gaan, benadrukt Transversal Professor of Sustainability Transitions Frans Melissen van de Breda University of Applied Science het belang van proactieve actie. Nederland, dat vaak als voorloper op duurzaamheidsgebied wordt gezien, moet volgens Melissen niet afwachten op deze uitspraak, maar zelf het voortouw nemen.