Geplaatst op: 03-08-2023
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Nederlanders heel tevreden met de hoeveelheid vrije tijd

Nederlanders heel tevreden met de hoeveelheid vrije tijd
Afbeelding van Peggy und Marco Lachmann-Anke via Pixabay

Wat vinden Nederlanders van de hoeveelheid vrije tijd die ze hebben? Het CBS doet daar al tien jaar onderzoek naar en komt met de nieuwste cijfers over 2022.

Van alle Nederlanders is 74,3% tevreden met de hoeveelheid vrije tijd. Met enkele schommelingen staat de tevredenheid al jaren op een hoog niveau. Tijdens de pandemie zagen we deze indicator pieken omdat mensen toen meer vrije tijd hadden of die vanwege het thuiswerk beter konden indelen.

Binnen Europa staat ons land op de 1e plaats. Ouderen en mensen met een hoog opleidingsniveau zijn het meest tevreden. Mensen met een achtergrond in andere landen het minst.

In de nieuwste update van het online Trendrapport (binnenkort te verschijnen) nog veel meer analyses.

Tevredenheid met de hoeveelheid vrije tijd, 2013-2022
VrijeTijdBron: CBS
Trefwoorden: leisure, onderzoek, vrije tijd, tevredenheid

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.