Geplaatst op: 22-08-2023
Auteur: Marc Gerlings

Voucherregeling bedrijfsopvolging MKB in Utrecht

Voucherregeling bedrijfsopvolging MKB in Utrecht

De voucherregeling bedrijfsopvolging MKB (Midden- en Kleinbedrijf) is gestart in de provincie Utrecht. Dit is een regeling waarbij kleine en middelgrote (familie)bedrijven in de provincie met 2 tot 25 werknemers hulp kunnen krijgen bij het overdragen van hun bedrijf.

 

Met deze regeling kunnen deze bedrijven een soort tegoedbon (subsidie) aanvragen om advies te krijgen over het proces van bedrijfsoverdracht. Het maximale bedrag van deze subsidie is 2.000 euro zonder belasting.


Behoud van bedrijven en banen

Een goed proces voor bedrijfsoverdracht is belangrijk om ervoor te zorgen dat een bedrijf blijft bestaan en zich aanpast aan de toekomst. Dit heeft ook invloed op het behouden van banen en welvaart in het gebied. Met deze regeling wil de provincie helpen bij dit proces. Daarnaast heeft de provincie een los programma voor bedrijfsopvolging, waarbij MKB (familie)bedrijven coaching krijgen. Dit programma is erop gericht ondernemers bewust te maken, te begeleiden en te ondersteunen bij het maken van keuzes over wie het bedrijf kan overnemen.

 

Topics:Beleid, Leisure
Trefwoorden: bedrijfsopvolging, mkb

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.