Geplaatst op: 30-08-2023
Auteur: Marc Gerlings

Holland Norway Line dreigt ten onder te gaan

Holland Norway Line dreigt ten onder te gaan
HNL veerdienst naar Noorwegen dreigt financieel om te vallen.

Financieel gezien maakt de jonge rederij die bijna twee jaar geleden een snelle start maakte zware slagzij. Holland Norway Lines BV (HNL) heeft vanochtend surseance van betaling aangevraagd bij de rechtbank. Het schip waarmee de dienstregeling wordt gevaren ligt stil.

De bedrijfsvoering staat onder druk, mede door de financiële verliezen die begin dit jaar zijn geleden in verband met de onrustige periode in de Eemshaven. In afwachting van verdere ontwikkelingen vaart de MS Romantika voorlopig niet en is de kaartverkoop stilgelegd.        


De oorzaak van de druk op de bedrijfsvoering van het nog jonge bedrijf ligt vooral in de onrustige periode begin dit jaar door het gedwongen vertrek uit de Eemshaven. Een periode met veel annuleringen en extra kosten, maar ook met een grote impact op toekomstige boekingen. Toch zag voor HNL na de herstart in Cuxhaven, Duitsland, en vervolgens een succesvolle start in Emden (1 juni) de toekomst er weer rooskleurig uit. HNL heeft echter meer tijd nodig om de financiële verliezen van begin dit jaar goed te maken.     


Van start-up tot volwaardige organisatie  

Alle medewerkers in Groningen, het Noorse Kristiansand en aan boord van de cruiseferry zijn vandaag geïnformeerd. Sinds de start in 2022 hebben bijna 400.000 passagiers gevaren op de cruiseferry MS Romantika. Het bedrijf groeide in korte tijd uit van een start-up tot een volwaardige organisatie, met bijna 400 medewerkers. 


Trefwoorden: cruise, ferry, veerdienst, HNL,

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

12/11/24
Nieuwe supermarktconcepten bij Center Parcs: Albron en Boon Food Group bundelen krachten
Door de samenwerking gaan supermarkten van Center Parcs zich ontwikkelen tot innovatieve, gebruiksvriendelijke omgevingen die gasten optimaal bedienen tijdens hun verblijf.
08/11/24
Exclusief voor leden
Duitsland themaland Fiets en Wandelbeurs 2025
Duitsland is het themaland van de 20e editie van de Fiets en Wandelbeurs in Jaarbeurs Utrecht (14, 15 en 16 februari 2025).
08/11/24
Exclusief voor leden
Grote uitstoot door ver-vliegers: Milieu Centraal en Natuur & Milieu lanceren bewustwordingscampagne
Uit een nieuw onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Milieu Centraal en Natuur & Milieu, blijkt dat 4 op de 10 reizigers de klimaatimpact van verre vliegreizen onderschatten. Om reizigers bewust te maken van deze impact en gedragsverandering te stimuleren, lanceren Milieu Centraal en Natuur & Milieu vandaag de online campagne ‘Op vakantie? Denk dichtbij’.
06/11/24
Burgemeester Meeuwisse legt eerste steen laatste Stadsvilla’s op Parc Ganuenta
De eerste vakantievilla's werden in 2013 opgeleverd. Nu is de eerste steen gelegd voor de laatste vakantievilla's.
28/10/24
FarmCamps zet sterker in op online en digitale marketing
FarmCamps, aanbieder van boerderijvakanties in binnen- en buitenland, heeft een samenwerking gesloten met digitaal marketingbureau Draft Digital.
28/10/24
Boekingen wintersportvakantie blijven op peil
Ondanks de milde temperaturen en beperkte sneeuwzekerheid in bepaalde wintersportgebieden tijdens afgelopen seizoen, blijven de wintersportboekingen naar Oostenrijk voor komend seizoen verrassend stabiel. Dit blijkt uit de data van vakantiehuizenverhuurder Villa for You en de Nederlandse Ski Vereniging.
23/10/24
Vakantieparken in de fout met gezichtsherkenning
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft 8 vakantieparken onderzocht die gezichtsherkenning inzetten bij de toegang tot zwembaden en speeltuinen. Alle onderzochte vakantieparken bleken de privacywet te overtreden.
23/10/24
Nederlanders besteden meer aan vrijetijdsdiensten
Na een periode van terughoudendheid lijken consumenten weer meer te besteden. Vooral aan vrijetijdsbestedingen als vakanties, uitjes en restaurantbezoek wordt meer uitgegeven.