Geplaatst op: 30-08-2023
Auteur: Marc Gerlings

Holland Norway Line dreigt ten onder te gaan

Holland Norway Line dreigt ten onder te gaan
HNL veerdienst naar Noorwegen dreigt financieel om te vallen.

Financieel gezien maakt de jonge rederij die bijna twee jaar geleden een snelle start maakte zware slagzij. Holland Norway Lines BV (HNL) heeft vanochtend surseance van betaling aangevraagd bij de rechtbank. Het schip waarmee de dienstregeling wordt gevaren ligt stil.

De bedrijfsvoering staat onder druk, mede door de financiële verliezen die begin dit jaar zijn geleden in verband met de onrustige periode in de Eemshaven. In afwachting van verdere ontwikkelingen vaart de MS Romantika voorlopig niet en is de kaartverkoop stilgelegd.        


De oorzaak van de druk op de bedrijfsvoering van het nog jonge bedrijf ligt vooral in de onrustige periode begin dit jaar door het gedwongen vertrek uit de Eemshaven. Een periode met veel annuleringen en extra kosten, maar ook met een grote impact op toekomstige boekingen. Toch zag voor HNL na de herstart in Cuxhaven, Duitsland, en vervolgens een succesvolle start in Emden (1 juni) de toekomst er weer rooskleurig uit. HNL heeft echter meer tijd nodig om de financiële verliezen van begin dit jaar goed te maken.     


Van start-up tot volwaardige organisatie  

Alle medewerkers in Groningen, het Noorse Kristiansand en aan boord van de cruiseferry zijn vandaag geïnformeerd. Sinds de start in 2022 hebben bijna 400.000 passagiers gevaren op de cruiseferry MS Romantika. Het bedrijf groeide in korte tijd uit van een start-up tot een volwaardige organisatie, met bijna 400 medewerkers. 


Trefwoorden: cruise, ferry, veerdienst, HNL,

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/01/25
Friesland presenteert zich op Boot Düsseldorf als de watersportprovincie van Nederland
Visit Friensland is aanwezig op de grootste watersportbeurs ter wereld waar exposanten en bezoekers de nieuwste trends en innovaties delen en ontdekken.
08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
07/11/24
Destinatieorganisaties bundelen krachten in belevingsconcept rivieren
Met het nieuwe belevingsconcept 'De Rivier, je kunt er niet omheen' heeft de Initiatiefgroep 3e Waterverhaal de ambitie de verhalen van de rivieren de IJssel, en de Rijn/Nederrijn, Waal & Maas rondom de Groene Metropool Regio te laten spreken.
04/11/24
Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus
Vanaf 31 oktober 2024 zal de tot 'Das ist Parkstad' omgetoverde stadsbus een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden.
29/10/24
Kennisevent Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.