Geplaatst op: 01-09-2023
Auteur: Marc Gerlings

Kabinet minder streng over krimp Schiphol

Amerikaanse druk op kabinet

Kabinet minder streng over krimp Schiphol
Minder krimp voor Schiphol? Foto: Amsterdam Airport Schiphol

Onder meer de Volkskrant en NOS melden dat het kabinet luchthaven Schiphol niet zo streng wil aanpakken op de krimp van het aantal vliegbewegingen. Beide media melden dat het kabinet vanaf voorjaar 2024 toestaat dat 460.000 vluchten per jaar worden uitgevoerd.

Dat zijn er fors meer dan eerst in de plannen stond. Wat vooral van betekenis is voor de lange termijn is het getal van het aantal vluchten vanaf eind 2024 en mogelijk daarna. Oorspronkelijk moest de luchthaven krimpen naar 440.000 vluchten in november 2024 en dat lijkt nu af te stevenen op 452.000 vluchten.

Ondertussen ligt er extra druk op het kabinet. Vanuit Amerika is een brief gekomen vanuit het Ministerie van Transport dat als de maatregelen doorgaan en vluchten geschrapt worden, KLM ook minder toegang krijgt tot Amerikaanse luchthavens. Frank Oostdam, directeur van de reisbrancheorganisatie ANVR meldt daarop via X: ""Krimp” was al een slecht idee en het blijft een slecht idee. Goed dat het buitenland dat ook nog even aan het kabinet duidelijk maakt.”


Trefwoorden: Schiphol, krimp, beleid, reizen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.