Geplaatst op: 01-09-2023
Auteur: Marc Gerlings

Waddencafé over agrotoerisme

Waddencafé over agrotoerisme

Het Waddenfonds, de Waddenacademie en de Landschapstriënnale organiseren in september vier Waddencafés voor en door jongeren in Leeuwarden, Holwerd, Warffum en Den Helder. Het eerste Waddencafé over landbouw en agrotoerisme is op 7 september in Leeuwarden.

 

Agrotoerisme is hot en happening als je de berichten mag geloven, maar welke kansen biedt verbreding voor agrarische jongeren en het platteland eigenlijk? Zit hier wel een verdienmodel achter en zitten we in dit gebied wel te wachten op meer toeristen?


In Holwerd wordt op 14 september gesproken over de toekomst van de dijk. Hoe wonen we over 30 of 50 jaar en wat betekent die dijk dan nog. Is er dan nog een dijk, is de dijk bewoond of misschien wel weg, inclusief de dorpen er achter?

De avond in Warffum op 21 september heeft als thema Wonen aan het Wad of verhuizen naar de stad?  Wat heb je nodig om als jongere op de Waddenkust te blijven wonen of zelfs terug te keren? Hoe is het gesteld met de leefbaarheid voor jongeren?


Op 21 september wordt er in Den Helder gesproken over de haven. De haven verandert, de visserij neemt al een aantal jaren af en er is een toenemende focus op offshore wind, olie en gas. Wat betekent dit voor Den Helder als havenstad en de toekomst van jongeren in relatie tot de maritieme industrie?

De avonden worden geleid door Wilbert van de Kamp en zijn gericht op jongeren van 16 tot 27 jaar oud.

Trefwoorden: wadden, toerisme

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.