Geplaatst op: 11-09-2023
Auteur: Marc Gerlings

DI-RECT unplugged op de Marker Wadden

DI-RECT unplugged op de Marker Wadden
DI-RECT unplugged op Marker Wadden. Foto: Nathan Reinds / Landal GreenParks

Hoe vraag je aandacht voor de natuur? Landal GreenParks en Natuurmonumenten gaven ruimte aan de populaire band DI-RECT op de Marker Wadden.

Zonder geluidsversterking, dus puur natuur, vanaf het enige van de zeven Marker Wadden-eilanden dat voor publiek toegankelijk is speelde DI-RECT. De sessie is opgenomen zonder publiek en is sinds 9 september te zien op het YouTube kanaal van DI-RECT. Daar blijft het concert een jaar lang voor iedereen te bekijken.


Landal GreenParks en Natuurmonumenten zijn jarenlang partners en werken samen om mensen te laten genieten van de natuur. Natuur ontspant. Datzelfde geldt voor muziek. Samen zorgen natuur en muziek voor een unieke beleving.

"Marker Wadden heeft nieuw leven gebracht in het Markermeer. Hier kunnen mensen zich verwonderen over de mooiste natuur waarvoor we ons moeten inzetten om die te behouden,” aldus Philip Makkink, gebiedsmanager Marker Wadden bij Natuurmonumenten. "Met de unplugged sessie verwachten we een nieuwe, grote en brede doelgroep te bereiken op een manier die geen druk geeft op ons natuurgebied en de kleine nederzetting. De bekende band DI-RECT is hierbij de ambassadeur van de natuur en benadrukt hoe belangrijk het is dat we natuur koesteren.”



Natuur geeft ons inspiratie

"We staan hier echt in de natuur in de puurste vorm. De muziek die we hier gaan spelen, leent zich goed voor een kleinere aanpak. Natuur geeft ons inspiratie, wij hopen mensen te inspireren om zelf op pad te gaan en de natuur op te zoeken. Wij komen allemaal uit Den Haag, als je vijf minuten de stad uitfietst, zit je midden in de duinen. De natuur in eigen land heeft heel veel moois te bieden. Marker Wadden is aangelegd door mensen en binnen de kortste tijd zie je de natuur hier ontspruiten. De natuur gaat er zelf mee aan de slag. Dat is een hoopvol gegeven,” volgens DI-RECT.


"Met deze unplugged sessie bieden we heel Nederland de kans om virtueel te ontdekken hoe mooi de natuur van Marker Wadden is,” aldus Jeannette ten Kate, woordvoerder Landal GreenParks. Het is tegelijk een uitnodiging om zelf Marker Wadden te gaan beleven. Samen met Natuurmonumenten willen we jong en oud hun liefde voor de natuur laten spreken. Door natuur te beleven ga je er zelf van houden en zul je meer willen doen om natuur te behouden. Zo creëren we de natuurbeschermers van de toekomst.”


Natuurparadijs

Marker Wadden is een archipel van zeven natuureilanden in het Markermeer. Een natuurparadijs voor vogels, vissen, insecten en planten. De moeraseilanden met natuurlijke oevers en ondiep water herstelt de natuur boven en onder water. Veel water-, riet- en moerasvogels vinden voldoende voedsel in het ondiepe water en de slibvelden. Sinds de aanleg tussen 2016 en 2021 zijn al meer dan 1.386 nieuwe soorten planten en dieren waargenomen.

Het hoofdeiland van Marker Wadden is te bezoeken; ’s zomers zijn er dagtochten vanuit Lelystad per schip. Voor wie enkele dagen wil verblijven, verhuurt Landal GreenParks vier duurzame eilandhuisjes. Alle opbrengsten daarvan komen ten goede aan de natuur van Marker Wadden. De opnames van DI-RECT werden gemaakt in de nederzetting van Marker Wadden, niet in het natuurgebied.

Trefwoorden: natuur, vakantiepark, natuurbeheer, marketing, pr, evenement

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
17/12/24
Recreatiebedrijven moeten van elke verdiende euro 38 cent afdragen
Dat van elke euro die consumenten besteden op recreatiebedrijven 38% naar belastingen gaat, is geen verrassing. Wel vervelend is het feit dat sinds 2018 deze lasten met maar liefst 40% zijn gestegen bij een inflatie van 12%.
16/12/24
Exclusief voor leden
Schiphol ontwikkelt breed retailaanbod (nodig voor de internationale toppositie)
Per 1 mei 2025 versterkt Schiphol haar samenwerking met Lagardère Travel Retail voor de exploitatie...
13/12/24
Nederland moet niet wachten op uitspraak klimaatzaak, maar zelf voorloper zijn
Terwijl het Internationaal Gerechtshof momenteel een historische uitspraak voorbereidt over de juridische verplichtingen van landen om klimaatverandering tegen te gaan, benadrukt Transversal Professor of Sustainability Transitions Frans Melissen van de Breda University of Applied Science het belang van proactieve actie. Nederland, dat vaak als voorloper op duurzaamheidsgebied wordt gezien, moet volgens Melissen niet afwachten op deze uitspraak, maar zelf het voortouw nemen.
13/12/24
Lelystad wil deal sluiten F35 maar ook vakantievluchten op luchthaven
Defensie zoekt naar extra locaties voor hun activiteiten, waaronder uitbreiding van jachtvliegcapaciteit met de F35. Maar Lelystad wil dan als tegenprestatie dat vakantievluchten worden toegestaan op Lelystad luchthaven.
11/12/24
Acties tegen btw-verhoging lonen: Staatssecretaris zegt impactanalyse toe
Het verzet tegen de btw-verhoging op logies is nog springlevend. Afgelopen vrijdag plaatste HISWA-RECRON in de kranten van DPG een grote advertentie. Twentse ondernemers en Twente Marketing voerden met waterflesjes een creatieve actie tegen de geplande btw-verhoging op logies. En met succes want er komt een impactanalyse naar de verhoging van de btw op logies
06/12/24
Exclusief voor leden
Jongerenparlement Zeeland presenteert aanbevelingen die van invloed zijn op de toeristische sector
Het Jongerenparlement van Zeeland heeft een reeks aanbevelingen gepresenteerd die aanzienlijke veranderingen kunnen brengen in de toeristische sector van de regio. De jongeren benadrukken vooral de noodzaak van verbeteringen op het gebied van vervoer en wonen.