Corendon nieuwe sponsor veldrijden
Teampresentatie Crelan-Corendon. Foto: Corendon. Deze namiddag werd in het Amsterdams
Corendon Village Hotel het veldritteam Crelan-Corendon voorgesteld. De
Nederlandse reisorganisatie wordt tweede naamsponsor voor drie seizoenen en de
ploeg wordt zowel bij de mannen als de vrouwen versterkt.
Laurens Sweeck, vorige winter nog
eindwinnaar van de Wereldbeker, en drievoudig wereldkampioene Sanne Cant
blijven de speerpunten. Met onder meer Toon Vandebosch en Witse Meeussen bij de
mannen en met Inge van der Heijden bij de vrouwen krijgt het team een extra
kwaliteitsinjectie.
"We mikken op versterking in de
breedte, maar tezelfdertijd richten we onze pijlen op de jeugd", klinkt
het vanuit het teammanagement. "Crelan-Corendon wil immers meer zijn dan
een team rond onze toppers Laurens Sweeck en Sanne Cant. Dat is wat onze beide
hoofdpartners verdienen. Zowel Crelan als Corendon zijn bedrijven die garant
staan voor continuïteit in deze sport. Crelan beleeft al meer dan vijftien jaar
hoogdagen in het veld, Corendon maakte van 2014 tot en met 2019 al deel uit van
onze structuur. Zoveel loyaliteit verdient respect, dus denken we ook al aan
opvolging."
"Corendon is geen nieuwkomer in de
wereld van sportsponsoring en daarom zijn wij erg verheugd over deze
gloednieuwe samenwerking. In het verleden waren wij trotse sponsors van diverse
sportteams, in schaatsen, honkbal én de wielersport. Sport heeft het unieke
vermogen om mensen samen te brengen en een gevoel van eenheid te creëren. Bij
Corendon omarmen we dat gevoel, het is de kern van wie we zijn," aldus
Atilay Uslu, oprichter van Corendon.
"Door het sponsoren van een team dat uitblinkt in de populaire, typisch
Belgische veldritsport, willen we onze naamsbekendheid bij de Belgische klanten
vergroten. De keuze voor dit team was snel gemaakt; we zijn ervan overtuigd dat
dit team, met hun diverse renners en gedreven leiderschap, een zeer succesvol
seizoen tegemoet gaat."
Trefwoorden: sport, touroperator, veldrijden, wielrennen, marketing
|
|
23/12/25
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
|
22/12/25
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
|
22/12/25
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
|
19/12/25
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
|
18/12/25
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
|
18/12/25
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
|
18/12/25
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
|
17/12/25
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.
|
|
07/01/26 t/m 08-01-26
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
|
08/01/26 t/m 11-01-26
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
|
27/01/26 t/m 30-01-26
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
|
12/02/26
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
|
02/04/26
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...
|
|