Geplaatst op: 27-09-2023
Auteur: Marc Gerlings

SnowWorld opent vestiging in Antwerpen

SnowWorld opent vestiging in Antwerpen

SnowWorld, de marktleider op gebied van indoor sneeuwbanen, is voornemens om de Antwerpse skipiste 'Aspen' over te nemen en om te dopen naar SnowWorld Antwerpen.

Vorig jaar werd Aspen al onderdeel van Alychlo, het investeringsvehicel van Marc Coucke, waar ook SnowWorld onderdeel van is. Dankzij de overname komt het totaal aantal indoor sneeuwbanen onder SnowWorld-vlag op 8 te liggen, verspreid over vier landen. SnowWorld ontvangt jaarlijks naar eigen opgave rond de 4 miljoen gasten.

In Nederland zijn vijf sites te vinden, waaronder het onder Belgen bekende Landgraaf, Rucphen en Terneuzen. Daarnaast biedt het bedrijf sneeuwplezier in Frankrijk en Duitsland. "Met de toevoeging van een site in België zetten we een belangrijke stap in de geografische spreiding van onze organisatie. Wij willen wintersport bereikbaar maken voor zo veel mogelijk mensen en dankzij SnowWorld Antwerpen kunnen we dat nog beter waarmaken.", aldus Wim Hubrechtsen, CEO van SnowWorld.

Vaste bezoekers van Aspen kunnen komende winter blijven vertrouwen op de hoogwaardige skilessen en winterse gerechten in het restaurant. "Dankzij het schaalvoordeel dat wij als groep kunnen bieden, hopen we nog meer bezoekers enthousiast te maken voor sneeuwpret", vervolgt Hubrechtsen. "We heten iedereen alvast welkom in het skigebied van hier." Vanaf 1 oktober kunnen bezoekers Aspen vinden onder een nieuwe vlag. Verplichtingen die Aspen is aangegaan in het verleden zullen worden voortgezet, zoals verkochte toegangstickets en abonnementen.

Trefwoorden: attractie, SnowWorld, indoor

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
17/12/24
Recreatiebedrijven moeten van elke verdiende euro 38 cent afdragen
Dat van elke euro die consumenten besteden op recreatiebedrijven 38% naar belastingen gaat, is geen verrassing. Wel vervelend is het feit dat sinds 2018 deze lasten met maar liefst 40% zijn gestegen bij een inflatie van 12%.
16/12/24
Exclusief voor leden
Schiphol ontwikkelt breed retailaanbod (nodig voor de internationale toppositie)
Per 1 mei 2025 versterkt Schiphol haar samenwerking met Lagardère Travel Retail voor de exploitatie...
13/12/24
Nederland moet niet wachten op uitspraak klimaatzaak, maar zelf voorloper zijn
Terwijl het Internationaal Gerechtshof momenteel een historische uitspraak voorbereidt over de juridische verplichtingen van landen om klimaatverandering tegen te gaan, benadrukt Transversal Professor of Sustainability Transitions Frans Melissen van de Breda University of Applied Science het belang van proactieve actie. Nederland, dat vaak als voorloper op duurzaamheidsgebied wordt gezien, moet volgens Melissen niet afwachten op deze uitspraak, maar zelf het voortouw nemen.
13/12/24
Lelystad wil deal sluiten F35 maar ook vakantievluchten op luchthaven
Defensie zoekt naar extra locaties voor hun activiteiten, waaronder uitbreiding van jachtvliegcapaciteit met de F35. Maar Lelystad wil dan als tegenprestatie dat vakantievluchten worden toegestaan op Lelystad luchthaven.
11/12/24
Acties tegen btw-verhoging lonen: Staatssecretaris zegt impactanalyse toe
Het verzet tegen de btw-verhoging op logies is nog springlevend. Afgelopen vrijdag plaatste HISWA-RECRON in de kranten van DPG een grote advertentie. Twentse ondernemers en Twente Marketing voerden met waterflesjes een creatieve actie tegen de geplande btw-verhoging op logies. En met succes want er komt een impactanalyse naar de verhoging van de btw op logies