Geplaatst op: 03-10-2023
Auteur: Marc Gerlings

Dormio ziet buitenkans in Seefeld

Dormio ziet buitenkans in Seefeld
Dormio Resort Seefeld. Foto: Dormio.

Het Arnhemse bedrijf Dormio Group start met de ontwikkeling van een nieuw luxe resort met 135 appartementen in Seefeld, Tirol. Dat presenteerde de Arnhemse vakantieparkontwikkelaar afgelopen weekend op de Second Home Beurs in Utrecht. Een buitenkans want de plaats trekt jaarlijks zo’n 1,8 miljoen bezoekers. NRIT vroeg ook naar de invloed van klimaatverandering.


Don van Schaik, CEO van Dormio Group, voegt vol trots de bestemming toe aan het portfolio: "Er zijn van die locaties waar je als ontwikkelaar van hoogwaardig recreatief vastgoed van droomt. Gelet op de steeds schaarser wordende grond in Oostenrijk en het exclusieve karakter van Seefeld in Tirol kunnen we spreken van een once-in-a-lifetime opportunity. We zijn vereerd met de keuze van Seefeld Village voor de samenwerking met Dormio. We delen dezelfde visie en zijn vastbesloten om van Dormio Resort Seefeld in Tirol een waardevolle aanwinst te maken voor de omgeving.”

De nieuwe locatie, gelegen in de Oostenrijkse Alpen, wordt ontwikkeld in samenwerking met Seefeld Village, het lokale ontwikkelingsbedrijf van de Nederlanders Sebastiaan Tesink en Loek Beuker. Seefeld is al lange tijd een van Oostenrijks meest populaire vakantiebestemmingen; jaarlijks verwelkomt het dorp meer dan 1,8 miljoen bezoekers.

 

Buitenkans

Verschillende partijen streden om de toewijzing voor deelname, exploitatie en verhuur van het resort in Seefeld. Dormio werd, als exploitant van 4-sterren resorts in Europa, door Seefeld Village als het best passende label geacht. Loek Beuker, CEO van Seefeld Village, vertelt hierover: "Wij zijn nu zo’n vijf jaar onderweg om de weg vrij te maken voor deze exclusieve ontwikkeling. Nu het zover is, beginnen wij samen met Dormio en met heel veel zin aan de daadwerkelijke totstandkoming van dit unieke resort. Dormio heeft ons overtuigd met haar doortastendheid, expertise en imposante track-record. Wij zijn bijzonder verheugd, ook voor de lokale gemeenschap van Seefeld. Dankzij de long-term commitment van Dormio is deze toplocatie zeker voor de aankomende decennia in de beste handen.”

De NRIT redactie wilde weten of klimaatverandering een rol speelt bij de investering in Seefeld. "Seefeld is een van de Oostenrijkse dorpen met het sterkste zomerseizoen. Relatief veel bezoekers genieten ook in de winter van alles dat Seefeld te bieden heeft naast het skiën. In Seefeld noemen ze dit ook wel: 'genieten van het leven'. Wintersport wordt daar voor steeds meer toeristen een bijzaak."

 

Tirools ontwerp van Elmar Kranenbitter

Dormio Resort Seefeld in Tirol is ontworpen door de lokale architect Elmar Kranenbitter. Het ontwerp is gebaseerd op de omgeving en de lokale cultuur, wat in lijn is met de missie van Dormio Group om vakantiebestemmingen te creëren die hun omgeving weerspiegelen. Van Schaik: "De accommodaties zijn ontworpen om in alle seizoenen te kunnen genieten. Elk appartement heeft een terras of balkon en op het resort bevindt zich een binnen- en buitenzwembad met uitzicht op de bergen. Waar Seefeld een breed scala aan activiteiten biedt, van bergwandelen en skiën tot zwemmen en kajakken in de nabijgelegen meren, is er ook op het resort genoeg te doen. Zo beschikt het resort over een hoogstaande horecagelegenheid, een resortshop en een grote animatiegelegenheid voor kinderen. Hierdoor is Dormio Resort Seefeld in Tirol de ideale vakantiebestemming voor mensen die zowel op zoek zijn naar ontspanning als naar avontuur.” 

 

In het voorjaar van 2024 starten de bouwwerkzaamheden van Dormio Resort Seefeld in Tirol. Het resort zal haar deuren voor gasten openen in het najaar van 2026.


Trefwoorden: Dormio, vakantiepark, resort, Oostenrijk

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
17/12/24
Recreatiebedrijven moeten van elke verdiende euro 38 cent afdragen
Dat van elke euro die consumenten besteden op recreatiebedrijven 38% naar belastingen gaat, is geen verrassing. Wel vervelend is het feit dat sinds 2018 deze lasten met maar liefst 40% zijn gestegen bij een inflatie van 12%.
16/12/24
Exclusief voor leden
Schiphol ontwikkelt breed retailaanbod (nodig voor de internationale toppositie)
Per 1 mei 2025 versterkt Schiphol haar samenwerking met Lagardère Travel Retail voor de exploitatie...
13/12/24
Nederland moet niet wachten op uitspraak klimaatzaak, maar zelf voorloper zijn
Terwijl het Internationaal Gerechtshof momenteel een historische uitspraak voorbereidt over de juridische verplichtingen van landen om klimaatverandering tegen te gaan, benadrukt Transversal Professor of Sustainability Transitions Frans Melissen van de Breda University of Applied Science het belang van proactieve actie. Nederland, dat vaak als voorloper op duurzaamheidsgebied wordt gezien, moet volgens Melissen niet afwachten op deze uitspraak, maar zelf het voortouw nemen.
13/12/24
Lelystad wil deal sluiten F35 maar ook vakantievluchten op luchthaven
Defensie zoekt naar extra locaties voor hun activiteiten, waaronder uitbreiding van jachtvliegcapaciteit met de F35. Maar Lelystad wil dan als tegenprestatie dat vakantievluchten worden toegestaan op Lelystad luchthaven.
11/12/24
Acties tegen btw-verhoging lonen: Staatssecretaris zegt impactanalyse toe
Het verzet tegen de btw-verhoging op logies is nog springlevend. Afgelopen vrijdag plaatste HISWA-RECRON in de kranten van DPG een grote advertentie. Twentse ondernemers en Twente Marketing voerden met waterflesjes een creatieve actie tegen de geplande btw-verhoging op logies. En met succes want er komt een impactanalyse naar de verhoging van de btw op logies