Geplaatst op: 05-10-2023
Auteur: Marc Gerlings

ADO steunt jaar Escher

ADO steunt jaar Escher
Uniek shirt draagt jaar Escher uit. Foto: ADO.

Eredivisie voetbalclub ADO Den Haag presenteert ter ere van de 125ste geboortedag van graficus M.C. Escher een exclusief en artistiek shirt. De club helpt de stad Den Haag met het themajaar Escher. Het betekent ook extra activatie voor bezoek aan Escher in het Paleis.

 

Dit speciale ADO Den Haag shirt is een vrije interpretatie op de collectie van het Escher in Het Paleis. Het combineert de zwart-witte kleuren met kenmerkende Italiaanse blokken, verwijzingen naar grafische technieken en illusies waar ook Escher bekend om staat. Het resultaat is een opvallend ontwerp dat de verbinding legt tussen voetbal, kunst en de trots voor onze stad Den Haag, melden de club en dmo The Hague & Partners.

 

Op vrijdag 6 oktober speelt ADO Den Haag de wedstrijd tegen TOP Oss in deze unieke shirts. Dit gebeurt eenmalig zonder de sponsoren Hommerson, Biersteker, Veneco en Sir Winston die voor dit unieke shirt afstand hebben gedaan van de sponsorpositie op het shirt om dit speciale, op het werk van Escher gebaseerde, ontwerp tot volle uiting te laten komen.

 

Sinds woensdag 4 oktober 14:00 uur zijn deze shirts in gelimiteerde oplage te bestellen, via de webshop van ADO Den Haag. Bij het bestellen kan je kiezen voor afhalen of thuisbezorgen. De shirts zijn genummerd van 1 tot 750 en dus uniek.

 

Sport x Kunst

De samenwerking tussen ADO Den Haag en Escher in Het Paleis benadrukt de waarde van kunst en cultuur in de sportwereld en viert de creativiteit en passie die beide domeinen met elkaar verbinden. Met oog en respect voor historie zijn we graag vernieuwend en onderscheidend. Om deze samenwerking een extra dimensie te geven willen de partners graag aan elkaar laten zien wat ons bijzonder maakt. Iedereen die het shirt weet te bemachtigen krijgt ook de mogelijkheid om kennis te maken en een bezoek te brengen aan Escher in Het Paleis en ook onze ADO Kids kunnen binnenkort afreizen voor een clinic. ADO Den Haag zal op haar beurt bezoekers van Escher stimuleren om kennis te maken met een thuiswedstrijd van ADO Den Haag.

 

Robin Burgman, Marketing Manager bij ADO Den Haag, uit zijn enthousiasme over deze unieke samenwerking: "Dit shirt is het resultaat van een prachtige samenwerking tussen ADO Den Haag en Escher in Het Paleis. Het vertegenwoordigt onze rijke geschiedenis en de creativiteit van onze stad. We zijn trots op onze stad en willen dat uitdragen. Het mooie is dat we echt de samenwerking opzoeken. Naast de totstandkoming van het shirt hebben we gezien dat deze werelden dichter bij elkaar liggen dan we wellicht op het eerste oog zouden denken, oefening baart kunst geldt namelijk zowel op het veld als op papier.’’

 

Marcel Westerdiep, general manager Escher in Het Paleis & Iris de Jager, projectleider Escher jubileumjaar voegen hieraan toe: "Escher in Het Paleis vindt het fantastisch om op deze wijze met ADO de 125e verjaardag van de internationale bekende Nederlandse kunstenaar te vieren. Het samenbrengen van twee iconen van onze mooie stad is een prachtige viering van verschillende soorten passie die niet voor elkaar onder doen maar juist veel met elkaar gemeen hebben, bij elkaar opgeteld een verbindende trots voor Den Haag.”

2023 staat Den Haag in het teken van Escher, het is namelijk 125 jaar geleden dat ‘s Nederlands beroemdste kunstenaar is geboren. Het grafische werk van Escher gaat over verandering, contrasten en perceptie en sluit aan bij de identiteit van Den Haag. Tijdens het jubileumjaar geeft Den Haag invulling aan het rijke en gevarieerde aanbod van cultuur in de stad aan zee, en aan de bekendheid en waardering van Escher.

Trefwoorden: citymarketing, dmo, Escher, sport, kunst, Den Haag

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

23/12/24
Daglichtoplossingen voor hotels en conferentiecentra
Het benutten van daglicht in hotels en conferentiecentra biedt veel voordelen. Het maakt gemeenschappelijke ruimtes aantrekkelijker en zorgt ervoor dat gasten zich prettiger voelen.
23/12/24
Terugblik op de grootste editie van Recreatie Vakbeurs 2024
De afgelopen editie van Recreatie Vakbeurs was onvergetelijk: meer dan 8.000 bezoekers, ruim 340 exposanten en een overvloed aan inspiratie, innovaties en waardevolle ontmoetingen. Een maand later blikken we terug op wat deze editie zo bijzonder maakte.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
Landal bouw Landal Olde Kottink (66 accommodaties)
Landal bouwt aan de 66 accommodaties van het park Landal Olde Kottink. Dit vakantiepark gaat open in...
20/12/24
Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025
Ben jij een afgestudeerde van Inholland, NHL Stenden, HZ University, Saxion of Breda University en heb je een passie voor de reisbranche? Dan nodigen we je van harte uit voor het Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025.
20/12/24
KLM rondt ombouw naar Premium Comfort Class af
KLM heeft een belangrijke mijlpaal bereikt met de succesvolle afronding van de grootste productwijziging in jaren: de introductie van de Premium Comfort Class.
20/12/24
Zeeuwse vrijetijdseconomie goed voor 3,4 miljard euro
Het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme heeft de totale economische waarde van de vrijetijdseconomie in Zeeland in kaart gebracht. In 2023 genereerde deze sector een omzet van maar liefst €3,4 miljard euro.
20/12/24
Exclusief voor leden
ING: Consumenten houden de hand op de knip
Nederlandse consumenten zijn voorzichtig geworden met geld uitgeven. De hoge prijzen, vooral voor boodschappen en energie, zorgen ervoor dat veel mensen meer gaan sparen. Dat schrijft ING in haar nieuwste analyse.

||| Agenda |||

04/01/25
04/01/25 t/m 04-01-25: Vakantiebeurs voor bijzondere reizen
De Vakantiebeurs voor bijzondere reizen in Amsterdam op 4 en 5 januari is dé plek voor reizig...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...