Geplaatst op: 05-10-2023
Auteur: Marc Gerlings

Vier vertrouwde museumnamen verdwijnen en worden Wereldmuseum

Vier vertrouwde museumnamen verdwijnen en worden Wereldmuseum
Nieuwe logo Wereldmuseum. Foto: Boudewijn Bollman.

Tropenmuseum in Amsterdam, Afrika Museum in Berg en Dal en Museum Volkenkunde in Leiden gaan samen met Wereldmuseum Rotterdam verder onder één naam: Wereldmuseum.

Sinds gister dragen de vier locaties dezelfde naam: Wereldmuseum. Algemeen directeur Marieke van Bommel: "Met onze tentoonstellingen en activiteiten gaan we uit van een wereld die we met elkaar delen en waarin we elkaar beïnvloeden. We hopen aan te zetten tot begrip, compassie en empathie en daarmee bij te dragen aan een gelijkwaardigere, rechtvaardigere wereld.’ En juist dát willen we tot uiting brengen in de nieuwe naam.”  Achter de schermen wordt al sinds enkele jaren samengewerkt.

Met objecten en kunst vanuit de hele wereld verkennen de vier hoe mensen wereldwijd op verschillende manieren betekenis geven aan hun leven. Dit moest terugkomen in het nieuwe logo. De handgeschreven letters ‘W’ en ‘M’ van het nieuwe beeldmerk vormen samen een menselijke figuur. Ze kunnen elke keer door iemand anders op net een andere manier geschreven worden en zo een oneindige verscheidenheid tonen. Net als de mens zelf. 

Topics:Cultuur
Trefwoorden: museum, communicatie, samenwerking

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.