Vier vertrouwde museumnamen verdwijnen en worden Wereldmuseum
Nieuwe logo Wereldmuseum. Foto: Boudewijn Bollman. Tropenmuseum in Amsterdam, Afrika Museum
in Berg en Dal en Museum Volkenkunde in Leiden gaan samen met Wereldmuseum
Rotterdam verder onder één naam: Wereldmuseum.
Sinds gister dragen de vier locaties dezelfde naam: Wereldmuseum.
Algemeen directeur Marieke van Bommel: "Met onze tentoonstellingen en activiteiten gaan we uit van een wereld die
we met elkaar delen en waarin we elkaar beïnvloeden. We hopen aan te zetten tot
begrip, compassie en empathie en daarmee bij te dragen aan een
gelijkwaardigere, rechtvaardigere wereld.’ En juist dát willen we tot uiting
brengen in de nieuwe naam.” Achter
de schermen wordt al sinds enkele jaren samengewerkt.
Met objecten en kunst vanuit de hele
wereld verkennen de vier hoe
mensen wereldwijd op verschillende manieren betekenis geven aan hun leven. Dit
moest terugkomen in het nieuwe logo. De handgeschreven letters ‘W’ en ‘M’ van
het nieuwe beeldmerk vormen samen een menselijke figuur. Ze kunnen elke keer
door iemand anders op net een andere manier geschreven worden en zo een
oneindige verscheidenheid tonen. Net als de mens zelf.
Trefwoorden: museum, communicatie, samenwerking
|
|
04/02/25
Een bezoek aan het Rijksmuseum van Oudheden in Leiden is op Valentijnsdag, vrijdag 14 februari 2025, voordelig en dubbelgezellig met de prijsactie ‘2 entreekaartjes voor de prijs van 1’.
|
04/02/25
Alleo en CultuurWerkt! bundelen krachten en maken populaire cultuur integraal onderdeel van arbeidsv...
|
04/02/25
Op 30 bijzondere locaties in Delft worden bezoekers van 27 mei tot en met 9 juni door 26 talenten verrast met dans, theater, muziek, cabaret en alles daartussen.
|
04/02/25
Belangrijke bestuurswissel bij Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug & Vallei per januari 2025.
|
31/01/25
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
|
31/01/25
Leontien Mees, directeur-bestuurder van Stichting Maastricht Marketing, heeft aangekondigd dat zij per 1 september 2025 de organisatie zal verlaten. Na ruim acht jaar vindt zij het tijd voor een nieuwe uitdaging.
|
31/01/25
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
|
30/01/25
Breda Marketing heeft haar jaarplan 2025 gepresenteerd. De nadruk ligt op samenwerking en innovatie om Breda te profileren als dé 'Stad van Oplossingen'.
|
|
06/02/25 t/m 10-02-25
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
|
12/02/25 t/m 13-02-25
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
|
11/03/25
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
|
20/03/25
Op donderdag 20 maart 2025 is de Breda University of Applied Sciences gasthogeschool van het Trendco...
|
24/03/25
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
|
|