Geplaatst op: 06-10-2023
Auteur: Marc Gerlings

Jongeren beoordelen chill- en speelplekken

Jongeren beoordelen chill- en speelplekken

Recreatie in de buurt? Dan kun je maar beter de leefomgeving goed in beeld hebben. Jongeren gaan met een app hun leefomgeving checken. Een project uit onverwachte hoek.

Tijdens de week van 9 tot 13 oktober 2023 zullen leerlingen tussen de 10 en 14 jaar verspreid over Nederland de kans krijgen hun eigen leefomgeving te verbeteren. Gewapend met hun mobiele telefoons en een speciale app, zullen leerlingen de leefomgeving van verschillende buurten inspecteren en tegelijkertijd leren over het belang van participatie.


Deze jongeren zullen specifiek speel- en chillplekken observeren en hun bevindingen delen via een app, waarna de verzamelde gegevens automatisch worden weergegeven op een online kaart. Hierdoor krijgen deelnemers en belanghebbenden inzicht in hoe jongeren hun leefomgeving ervaren en welke veranderingen zij graag terugzien.


Dit project, in het kader van het 150-jarig jubileum van het Koninklijk Nederlands Aardrijkskundig Genootschap, wordt samen georganiseerd met EduGIS, Esri Nederland en Kadaster en heeft als voornaamste doel de betrokkenheid van jongeren bij hun eigen omgeving te versterken. Het project benadrukt het belang van de stem van jongeren in een leefbare, veilige en duurzame publieke ruimte, waarin zij actief kunnen bijdragen aan de verbetering daarvan.

Trefwoorden: leefomgeving, recreatie, chill, spelen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.