Geplaatst op: 06-10-2023
Auteur: Marc Gerlings

Limburg Marketing stapt over naar destinatie managementorganisatie

Limburg Marketing stapt over naar destinatie managementorganisatie
Cyriel Hendrix. Foto: Limburg Marketing.

Per 1 oktober 2023 is Cyriel Hendrix aangesteld als Strategisch Marketingmanager bij dmo Limburg Marketing.


Geboren en getogen in Roermond en momenteel woonachtig in Beesel brengt Cyriel veel kennis en ervaring met zich mee naar zijn nieuwe rol. Voorafgaand aan zijn werkzaamheden bij Limburg Marketing heeft hij uitgebreide ervaring opgedaan in diverse sectoren, waaronder media, IT en Agrofood. Daarnaast is hij diverse jaren actief geweest als zelfstandig ondernemers op het gebied van strategische marketing.


In zijn rol als Strategisch Marketingmanager zal Cyriel medeverantwoordelijk zijn voor het vormgeven, inrichten en aansturen van de organisatie om de strategische doelen te bereiken. Een van de belangrijkste focuspunten van zijn werkzaamheden is de ontwikkeling van Limburg Marketing naar een Destinatie Management Organisatie.


Cyriel: "Ik ben enthousiast over deze functie, niet alleen omdat ik mijn kennis en ervaring kan inzetten om onze organisatie te laten groeien, maar ook dat ik een bijdrage mag leveren aan de ontwikkeling van de regio waarin ik zelf woon. Vrijetijdseconomie speelt een grote rol in werkgelegenheid, welvaart en leefbaarheid in de omgeving. Een mooie uitdaging om de regio nog meer op de kaart te zetten en hier samen met ons team, gemeenten, ondernemers en andere betrokkenen aan te werken.”

Trefwoorden: dmo, destinatie, management, strategie

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

20/12/24
Zeeuwse vrijetijdseconomie goed voor 3,4 miljard euro
Het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme heeft de totale economische waarde van de vrijetijdseconomie in Zeeland in kaart gebracht. In 2023 genereerde deze sector een omzet van maar liefst €3,4 miljard euro.
18/12/24
Laag vpb-tarief niet effectief voor mkb-bedrijven
Het lage tarief in de vennootschapsbelasting (vpb) is niet geschikt om het midden- en kleinbedrijf (mkb) te ondersteunen. De voordelen komen bij niet-mkb bedrijven terecht, meldt CPB. Het grootste deel van de bedrijven in toerisme en recreatie zijn mkb-bedrijven.
11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
11/12/24
Meer dag- en verblijfsbezoek voor Gelderland
Gelderland blijft een populaire vakantiebestemming. Het afgelopen derde kwartaal, met daarin de zomervakantie, trok de provincie ruim 1,6 miljoen overnachtende gasten. Dat is een stijging van 5,5% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
10/12/24
Trendpublicatie 2025: Een blik op de toekomst van reizen
NBTC heeft de Trendpublicatie 2025 uitgebracht. Daarin 12 trends waarop toeristisch Nederland kan inspelen.
05/12/24
Routebureau Fryslân ondergebracht bij recreatieschap Marrekrite
Recreatieschap Marrekrite krijgt er een extra taak bij met het Routebureau Fryslân. Daarvoor was de regie op en ontwikkeling van thematische routes wat versnipperd. Het was echter van belang om dit werk structureel te borgen, waarbij Recreatieschap Marrekrite als meest geschikte partij werd gezien.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.
04/12/24
Nieuwe natuur bij Schokeiland
Er komt nieuwe natuur in Flevoland bij Schokeiland. Dat is relevant voor de toeristische sector. Schokeiland is één van de dertien Nederlandse Unesco Werelderfgoederen.