Leiden Convention Bureau (LCB) heeft een nieuwe editie van de Congresfilm
uitgebracht. Met deze Congresfilm wil het LCB congresorganisatoren inspireren
en hen verleiden hun event in Leiden te organiseren.
Ook de congresbrochure is vernieuwd. Deze brochure wordt iedere twee jaar
actueel gemaakt. Tegelijkertijd zet Leiden ook meer in op de New Dutch aanpak. ‘Met
de beweging New Dutch laten we samen met het NBTC en de Rijksdienst voor
Ondernemend Nederland een hele andere kant van Nederland zien. Als aanvulling
op waar we al om herkend worden. De rijke historie van Leiden, is de bodem
geweest voor baanbrekende ontdekkingen in het Leiden van nu. Van innovaties op
het Leiden Bio Science Park tot pilots en onderzoeken van Universiteit Leiden
en LUMC. Juist die verhalen gaan we (inter)nationaal vertellen met ‘That’s New
Dutch’,’ meldt Leiden Marketing.
Het Acceleratie Programma van het EU-gefinancierde project ‘BEFuture’ heeft 30.000 euro per project beschikbaar voor Nederlandse innovaties die de technologische en duurzame transitie in de zakelijke evenementen sector ondersteunen.
Het hotelplatform Mews heeft de Golden Scaler Award gewonnen tijdens de jaarlijkse Top 250 Awards-ceremonie. Deze prijs betekent dat Mews als het snelst groeiende bedrijf van Nederland wordt gezien.
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
De World Travel & Tourism Council (WTTC) verwacht dat zakenreizen dit jaar de pre-pandemieniveaus zullen overtreffen, sneller dan eerder voorspeld, goed voor een record van 1,5 biljoen dollar aan bestedingen.