Leiden Convention Bureau (LCB) heeft een nieuwe editie van de Congresfilm
uitgebracht. Met deze Congresfilm wil het LCB congresorganisatoren inspireren
en hen verleiden hun event in Leiden te organiseren.
Ook de congresbrochure is vernieuwd. Deze brochure wordt iedere twee jaar
actueel gemaakt. Tegelijkertijd zet Leiden ook meer in op de New Dutch aanpak. ‘Met
de beweging New Dutch laten we samen met het NBTC en de Rijksdienst voor
Ondernemend Nederland een hele andere kant van Nederland zien. Als aanvulling
op waar we al om herkend worden. De rijke historie van Leiden, is de bodem
geweest voor baanbrekende ontdekkingen in het Leiden van nu. Van innovaties op
het Leiden Bio Science Park tot pilots en onderzoeken van Universiteit Leiden
en LUMC. Juist die verhalen gaan we (inter)nationaal vertellen met ‘That’s New
Dutch’,’ meldt Leiden Marketing.
Ondanks de stijgende kosten van levensonderhoud, blijft de behoefte aan vakantie bij Nederlanders onverminderd groot. Echter, de prijsstijgingen dwingen een op de acht Nederlanders om minder vaak op vakantie te gaan of minder uit te geven.
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
Deze winter is een delegatie van Apollo Reizen afgereisd naar Gran Canaria en Fuerteventura, waarbij een nieuw aanbod werd gelanceerd dat is afgestemd op de wensen en behoeften van de Nederlandse markt.
Een kwart van de Nederlanders heeft al een vakantie voor 2025 geboekt. Ook wil 39% van de reizigers die nog moet boeken dit in het vroegboekseizoen doen. Dat meldt de VakantieDiscounter na onderzoek onder 2.125 reizigers.
Maar liefst 32 procent van alle Nederlanders brengt de kerstdagen het liefst zonder hun schoonouders door. Dit blijkt uit onderzoek van CheapTickets.nl onder 1.473 volwassen Nederlanders. Wat is de relatie met de toeristische sector? Veel mensen willen graag de schoonouders met vakantie sturen.
Ben jij een afgestudeerde van Inholland, NHL Stenden, HZ University, Saxion of Breda University en heb je een passie voor de reisbranche? Dan nodigen we je van harte uit voor het Tourism Alumni Get-together op de Vakantiebeurs 2025.
Volgens het CBS hebben Nederlandse reizigers in de zomer van 2024 meer dan 8,7 miljard euro uitgegeven aan goederen en diensten in het buitenland. Het overgrote deel hiervan, namelijk 92%, was voor privédoeleinden. Buitenlandse reizigers gaven ruim 6,7 miljard euro uit in ons land.