Leiden Convention Bureau (LCB) heeft een nieuwe editie van de Congresfilm
uitgebracht. Met deze Congresfilm wil het LCB congresorganisatoren inspireren
en hen verleiden hun event in Leiden te organiseren.
Ook de congresbrochure is vernieuwd. Deze brochure wordt iedere twee jaar
actueel gemaakt. Tegelijkertijd zet Leiden ook meer in op de New Dutch aanpak. ‘Met
de beweging New Dutch laten we samen met het NBTC en de Rijksdienst voor
Ondernemend Nederland een hele andere kant van Nederland zien. Als aanvulling
op waar we al om herkend worden. De rijke historie van Leiden, is de bodem
geweest voor baanbrekende ontdekkingen in het Leiden van nu. Van innovaties op
het Leiden Bio Science Park tot pilots en onderzoeken van Universiteit Leiden
en LUMC. Juist die verhalen gaan we (inter)nationaal vertellen met ‘That’s New
Dutch’,’ meldt Leiden Marketing.
In 2024 hebben Europese luchthavens voor het eerst sinds de pandemie meer passagiers verwelkomd dan in 2019. Voor 2025 verwacht ACI EUROPE een verdere groei van 4% in passagiersverkeer, ondanks economische onzekerheden en geopolitieke spanningen.
De vooruitzichten voor de horeca voor 2025 zijn, met een verwachte volumegroei van 3%, gematigd positief. Dat verwacht ING maar er zijn ook uitdagingen.
Op 12 februari 2025 kondigde DERTOUR Group de overname aan van Hotelplan Group van Migros, met uitzondering van Interhome. Dat onderdeel wordt overgenomen door HomeToGo Group.
I Group heeft een sterke start gemaakt in het eerste kwartaal van het boekjaar 2025. et onderliggende EBIT groeide voor het tiende kwartaal op rij. TUI CEO Sebastian Ebel benadrukte dat de resultaten laten zien dat TUI op koers ligt voor verdere groei in het volledige jaar.
Vandaag op Valentijnsdag, vrijdag 14 februari, kunnen mensen die elkaar liefhebben van 14 tot 17 uur hun liefde laten weerspiegelen in Den Haag bij een het verrassende Reflections in Common-paviljoen. Dit is een onderdeel van het Spiegelfestival.
Na een tussenjaar zonder verkiezing Leukste Uitje van Nederland, wordt de draad in 2026 weer opgepakt door een samenwerking van partijen in de dagrecreatie branche: Go-Kids, Pretwerk, de Great Stay App en de organisatie van Recreatie Vakbeurs / Recreatie Next Level).