Geplaatst op: 09-10-2023
Auteur: Redactie
NRIT

11.000 passagiers voor Noordwijkse Beach Shuttle

11.000 passagiers voor Noordwijkse Beach Shuttle

Ondanks de matige zomer en daardoor minder rijdagen hebben in 2023 bijna 11.000 mensen gebruikgemaakt van de Beach Shuttle in Noordwijk. Deze bus pendelde tussen het parkeerterrein aan de Gooweg en Noordwijk aan Zee.

De gratis Beach Shuttle werd ingezet tijdens de weekenden, doordeweeks bij mooi strandweer en bij grote evenementen. Het vervoer werd dit jaar verzorgd door Koninklijke Beuk, met een speciale bus voor iedereen toegankelijk met dubbele deur en lage instap. De Beach Shuttle is een project van de gemeente Noordwijk en Noordwijk Marketing.

In 2023 heeft de Beach Shuttle 32 dagen gereden, waarvan zes doordeweekse dagen. In verband met het matige weer is er 3 weekenddagen niet gereden. In totaal zijn 10.979 mensen van en naar het strand vervoerd met de gratis pendelbus.

Wethouder Theo Alkemade: "Dat zijn wederom mooie bezoekcijfers! En daar ben ik uiteraard heel blij mee. De Beach Shuttle rijdt nu al sinds 2008 en is eigenlijk niet meer weg te denken in Noordwijk. Elke zomer maakt een vaste groep én een nieuwe groep strandgangers er gebruik van. We krijgen er steeds vaker e-mails en complimenten over van badgasten. Goed dus dat de service gewaardeerd wordt. Maar als gemeente zijn we vooral blij dat de pendeldienst bijdraagt aan de veiligheid van Noordwijk op drukke stranddagen. Mensen die gebruik maken van de pendelbus rijden niet urenlang zoekend rond en veroorzaken dus ook geen extra drukte. Dankzij de inzet van de bus wordt de verkeers- en parkeerdrukte voor ons een stuk beheersbaarder.”

Trefwoorden: dagrecreatie, mobiliteit, recreatievervoer, kustgebieden, stranden

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
07/11/24
Destinatieorganisaties bundelen krachten in belevingsconcept rivieren
Met het nieuwe belevingsconcept 'De Rivier, je kunt er niet omheen' heeft de Initiatiefgroep 3e Waterverhaal de ambitie de verhalen van de rivieren de IJssel, en de Rijn/Nederrijn, Waal & Maas rondom de Groene Metropool Regio te laten spreken.
04/11/24
Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus
Vanaf 31 oktober 2024 zal de tot 'Das ist Parkstad' omgetoverde stadsbus een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden.
29/10/24
Kennisevent Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.
28/10/24
Halsema slaat eerste munt Amsterdam 750 jaar
Burgemeester van Amsterdam, Femke Halsema, heeft op 27 oktober de eerste zilveren herdenkingsmunt vo...
25/10/24
Strategische agenda stedelijk toerisme
Het Lectorenplatform en Expertisenetwerk Sustainable Urban Tourism (ENSUT) hebben hun strategische agenda Urban Tourism: A Call to Action gepresenteerd. Deze onderzoeksagenda heeft als doel om het begrip van (transformative) urban tourism te verdiepen en de samenwerking tussen alle betrokken partijen te stimuleren en te faciliteren.