Geplaatst op: 01-11-2023
Auteur: Redactie
NRIT

Podcastserie van Twente Marketing wint bronzen award voor contentmarketing

Podcastserie van Twente Marketing wint bronzen award voor contentmarketing

De podcastserie "Het échte geheim van Tukkers" van Twente Marketing heeft de bronzen award gewonnen bij de Gran Prix Content Marketing Awards in de categorie non-profit. Goud was er voor het Nationaal Monument Kamp Amersfoort en zilver voor het Waterschap Zuiderzeeland. De podcastserie van Twente Marketing is ontwikkeld om het onderscheidend vermogen van Twente op de toeristische markt te vergroten. 

De jury loofde de podcast om haar authenticiteit en creativiteit. Met het winnen van de bronzen award liet Twente Marketing concurrenten als het Ministerie van Justitie en Veiligheid en het UWV achter zich.

Storytelling strategie dé weg naar succes

Twente Marketing werkt al een aantal jaren aan een succesvolle storytelling strategie om Twente als toeristische bestemming te positioneren. Het succes van de podcast "Het echte geheim van Tukkers" zit hem volgens Geertje Oolbekkink (marketingadviseur MarketingOost) in het volgende: "Natuurlijk hebben wij interessante steden, prachtige natuurgebieden en charmante dorpen. Maar dat hebben meer regio’s. Het echte geheim van Twente zijn de Tukkers zelf. Door op een consistente manier de verhalen van Tukkers een podium te bieden, bouwen we aan de positionering van Twente. Een regio waar je vrij kunt zijn." Dat concludeert ook podcastmaker Reinout Meijer. "In mijn ontmoetingen ben ik erachter gekomen dat je hier kunt zijn wie je wilt zijn, als je maar wel gewoon een beetje normaal doet. Oftewel nuchter blijven en de dingen relativeren. Dat geeft toch wel een groot gevoel van vrij zijn."

Internationale waardering voor Twente campagnes

Eerder al kreeg Twente Marketing internationale waardering door met de campagne Cowfluencer Liesje22 de X Festival Awards 2021 te winnen. En in 2020 sleepte Liesje22 zelfs twee Lovie Awards binnen. Ook was Twente Marketing met "Dwars door Twente" in 2022 genomineerd voor een Global Content Awards.

Het échte geheim van Tukkers

Door persoonlijke ontmoetingen met lokale bewoners, kunstige streektaalfanaten, studenten en ondernemers ontstaat een verzameling boeiende diverse verhalen, anekdotes en feiten. Deelnemer Adrie Hemmink (streektaal en cultuur deskundige) gelooft heilig in het feit dat inzicht over je herkomst je een gelukkiger mens maakt: "Alles in de wereld is tegenwoordig bereikbaar, online of met het vliegtuig. Dan wil je toch eigenlijk weten wat jou onderscheidt. Dat zijn jouw oer-rituelen van vroeger. Dat is wat jou uniek maakt." Ook onder studenten wordt dit zo ervaren. Merlijn Dewasme (singer-songwriter en student aan ArtEZ conservatorium): " Typisch iets van hier zijn de tentfeesten. Ieder dorp heeft er wel 1, waarbij sommigen echt zijn uitgegroeid tot een volwaardig festival. Die verbondenheid die je op die festivals voelt is echt uniek. Dit komt door de vele vrijwilligers, schouders eronder en samenwerken aan iets moois waar iedereen bij hoort".

Over de Gran Prix Content Marketing Awards

De Grand Prix Content Marketing is een prestigieuze prijsuitreiking die de allerbeste voorbeelden van contentmarketing erkent en beloont. Het is een jaarlijks evenement waarbij Awards worden uitgereikt aan de meest succesvolle contentstrategieën en Bekroningen worden toegekend aan uitblinkende contentproducties.

Link: https://podcasters.spotify.com/pod/show/visittwente
Trefwoorden: dmo's, marketing, contentmarketing, Overijssel,

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

29/11/24
Recreatie- en natuurgebied Marickenland van start
Na jaren van voorbereiding start de inrichting van de eerste 150 hectare natuur in Marickenland in gemeente Ronde Venen. In dit gebied is ook veel aandacht voor recreatie met wandelpaden en een natuurspeelplaats.
29/11/24
Inspiratie- en netwerkreis voor vrijetijdssector naar Wereld Expo in Japan
Van 13 april tot 13 oktober 2025 vindt de wereldtentoonstelling Expo 2025 plaats in Osaka. Daarom organiseert Richard de Bruin voor Nederlandse vrijetijdsondernemers een 6-daagse inspiratie- en netwerkreis naar Japan.
29/11/24
Onderzoek naar gevolgen ravijnjaar voor toerisme en recreatie van start
Wat betekent het zogenaamde ravijnjaar 2026 voor Nederlandse gemeenten op beleidsterrein toerisme en recreatie? Dat gaat Leisurebrains samen met Markteffect onderzoeken. Zij doen daartoe een oproep aan wethouders en beleidsmedewerker bij gemeenten.
29/11/24
Acceleratieprogramma voor innovatie zakelijke evenementen van start
Het Acceleratie Programma van het EU-gefinancierde project ‘BEFuture’ heeft 30.000 euro per project beschikbaar voor Nederlandse innovaties die de technologische en duurzame transitie in de zakelijke evenementen sector ondersteunen.
29/11/24
Kennisinstellingen samen aan de slag met duurzame gastvrije transities
Het Regieorgaan SIA heeft het SPRONG-programma Gastvrije Transities goedgekeurd en een subsidie van twee miljoen euro toegekend. De nieuwe SPRONG-groep werkt in vier regionale transitiearena’s aan de thema’s klimaatneutraal, brede welvaart, healthy region en regeneratieve gebiedsontwikkeling.
29/11/24
Zeeland presenteert de gast van de toekomst
Tijdens de Toeristische Ontmoetingsdag 2024 in Zeeland stond het thema ‘De Gast van de Toekomst’ centraal. Diana Korteweg Maris van het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme presenteerde het onderzoek ‘De gast van de toekomst in Zeeland in 20240’.
28/11/24
Exclusief voor leden
Certificaat SDG doelen voor Center Parcs
Center Parcs Europe heeft het SDG Pioneer-certificaat van de Verenigde Naties ontvangen voor de 29 Europese parken. Een belangrijke stap voor de duurzame ontwikkeling van deze keten.
28/11/24
Kinepolis biedt Cosy Loungers voor business class-ervaring
Bij Kinepolis Leidschendam krijg je vanaf 4 december niet alleen een film in perfecte projectie en ultiem geluid, maar lig je zelfs goed.

||| Agenda |||

29/11/24 t/m 30-11-24
29/11/24 t/m 30-11-24: BuitenlandBeurs
Op 29 en 30 november wordt in de Utrechtse jaarbeurs de BuitenlandBeurs georganiseerd. Dit evenement...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...