Geplaatst op: 01-11-2023
Auteur: Redactie
NRIT

Podcastserie van Twente Marketing wint bronzen award voor contentmarketing

Podcastserie van Twente Marketing wint bronzen award voor contentmarketing

De podcastserie "Het échte geheim van Tukkers" van Twente Marketing heeft de bronzen award gewonnen bij de Gran Prix Content Marketing Awards in de categorie non-profit. Goud was er voor het Nationaal Monument Kamp Amersfoort en zilver voor het Waterschap Zuiderzeeland. De podcastserie van Twente Marketing is ontwikkeld om het onderscheidend vermogen van Twente op de toeristische markt te vergroten. 

De jury loofde de podcast om haar authenticiteit en creativiteit. Met het winnen van de bronzen award liet Twente Marketing concurrenten als het Ministerie van Justitie en Veiligheid en het UWV achter zich.

Storytelling strategie dé weg naar succes

Twente Marketing werkt al een aantal jaren aan een succesvolle storytelling strategie om Twente als toeristische bestemming te positioneren. Het succes van de podcast "Het echte geheim van Tukkers" zit hem volgens Geertje Oolbekkink (marketingadviseur MarketingOost) in het volgende: "Natuurlijk hebben wij interessante steden, prachtige natuurgebieden en charmante dorpen. Maar dat hebben meer regio’s. Het echte geheim van Twente zijn de Tukkers zelf. Door op een consistente manier de verhalen van Tukkers een podium te bieden, bouwen we aan de positionering van Twente. Een regio waar je vrij kunt zijn." Dat concludeert ook podcastmaker Reinout Meijer. "In mijn ontmoetingen ben ik erachter gekomen dat je hier kunt zijn wie je wilt zijn, als je maar wel gewoon een beetje normaal doet. Oftewel nuchter blijven en de dingen relativeren. Dat geeft toch wel een groot gevoel van vrij zijn."

Internationale waardering voor Twente campagnes

Eerder al kreeg Twente Marketing internationale waardering door met de campagne Cowfluencer Liesje22 de X Festival Awards 2021 te winnen. En in 2020 sleepte Liesje22 zelfs twee Lovie Awards binnen. Ook was Twente Marketing met "Dwars door Twente" in 2022 genomineerd voor een Global Content Awards.

Het échte geheim van Tukkers

Door persoonlijke ontmoetingen met lokale bewoners, kunstige streektaalfanaten, studenten en ondernemers ontstaat een verzameling boeiende diverse verhalen, anekdotes en feiten. Deelnemer Adrie Hemmink (streektaal en cultuur deskundige) gelooft heilig in het feit dat inzicht over je herkomst je een gelukkiger mens maakt: "Alles in de wereld is tegenwoordig bereikbaar, online of met het vliegtuig. Dan wil je toch eigenlijk weten wat jou onderscheidt. Dat zijn jouw oer-rituelen van vroeger. Dat is wat jou uniek maakt." Ook onder studenten wordt dit zo ervaren. Merlijn Dewasme (singer-songwriter en student aan ArtEZ conservatorium): " Typisch iets van hier zijn de tentfeesten. Ieder dorp heeft er wel 1, waarbij sommigen echt zijn uitgegroeid tot een volwaardig festival. Die verbondenheid die je op die festivals voelt is echt uniek. Dit komt door de vele vrijwilligers, schouders eronder en samenwerken aan iets moois waar iedereen bij hoort".

Over de Gran Prix Content Marketing Awards

De Grand Prix Content Marketing is een prestigieuze prijsuitreiking die de allerbeste voorbeelden van contentmarketing erkent en beloont. Het is een jaarlijks evenement waarbij Awards worden uitgereikt aan de meest succesvolle contentstrategieën en Bekroningen worden toegekend aan uitblinkende contentproducties.

Link: https://podcasters.spotify.com/pod/show/visittwente
Trefwoorden: dmo's, marketing, contentmarketing, Overijssel,

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.