Geplaatst op: 01-11-2023
Auteur: Redactie
NRIT

Podcastserie van Twente Marketing wint bronzen award voor contentmarketing

Podcastserie van Twente Marketing wint bronzen award voor contentmarketing

De podcastserie "Het échte geheim van Tukkers" van Twente Marketing heeft de bronzen award gewonnen bij de Gran Prix Content Marketing Awards in de categorie non-profit. Goud was er voor het Nationaal Monument Kamp Amersfoort en zilver voor het Waterschap Zuiderzeeland. De podcastserie van Twente Marketing is ontwikkeld om het onderscheidend vermogen van Twente op de toeristische markt te vergroten. 

De jury loofde de podcast om haar authenticiteit en creativiteit. Met het winnen van de bronzen award liet Twente Marketing concurrenten als het Ministerie van Justitie en Veiligheid en het UWV achter zich.

Storytelling strategie dé weg naar succes

Twente Marketing werkt al een aantal jaren aan een succesvolle storytelling strategie om Twente als toeristische bestemming te positioneren. Het succes van de podcast "Het echte geheim van Tukkers" zit hem volgens Geertje Oolbekkink (marketingadviseur MarketingOost) in het volgende: "Natuurlijk hebben wij interessante steden, prachtige natuurgebieden en charmante dorpen. Maar dat hebben meer regio’s. Het echte geheim van Twente zijn de Tukkers zelf. Door op een consistente manier de verhalen van Tukkers een podium te bieden, bouwen we aan de positionering van Twente. Een regio waar je vrij kunt zijn." Dat concludeert ook podcastmaker Reinout Meijer. "In mijn ontmoetingen ben ik erachter gekomen dat je hier kunt zijn wie je wilt zijn, als je maar wel gewoon een beetje normaal doet. Oftewel nuchter blijven en de dingen relativeren. Dat geeft toch wel een groot gevoel van vrij zijn."

Internationale waardering voor Twente campagnes

Eerder al kreeg Twente Marketing internationale waardering door met de campagne Cowfluencer Liesje22 de X Festival Awards 2021 te winnen. En in 2020 sleepte Liesje22 zelfs twee Lovie Awards binnen. Ook was Twente Marketing met "Dwars door Twente" in 2022 genomineerd voor een Global Content Awards.

Het échte geheim van Tukkers

Door persoonlijke ontmoetingen met lokale bewoners, kunstige streektaalfanaten, studenten en ondernemers ontstaat een verzameling boeiende diverse verhalen, anekdotes en feiten. Deelnemer Adrie Hemmink (streektaal en cultuur deskundige) gelooft heilig in het feit dat inzicht over je herkomst je een gelukkiger mens maakt: "Alles in de wereld is tegenwoordig bereikbaar, online of met het vliegtuig. Dan wil je toch eigenlijk weten wat jou onderscheidt. Dat zijn jouw oer-rituelen van vroeger. Dat is wat jou uniek maakt." Ook onder studenten wordt dit zo ervaren. Merlijn Dewasme (singer-songwriter en student aan ArtEZ conservatorium): " Typisch iets van hier zijn de tentfeesten. Ieder dorp heeft er wel 1, waarbij sommigen echt zijn uitgegroeid tot een volwaardig festival. Die verbondenheid die je op die festivals voelt is echt uniek. Dit komt door de vele vrijwilligers, schouders eronder en samenwerken aan iets moois waar iedereen bij hoort".

Over de Gran Prix Content Marketing Awards

De Grand Prix Content Marketing is een prestigieuze prijsuitreiking die de allerbeste voorbeelden van contentmarketing erkent en beloont. Het is een jaarlijks evenement waarbij Awards worden uitgereikt aan de meest succesvolle contentstrategieën en Bekroningen worden toegekend aan uitblinkende contentproducties.

Link: https://podcasters.spotify.com/pod/show/visittwente
Trefwoorden: dmo's, marketing, contentmarketing, Overijssel,

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
07/11/24
Destinatieorganisaties bundelen krachten in belevingsconcept rivieren
Met het nieuwe belevingsconcept 'De Rivier, je kunt er niet omheen' heeft de Initiatiefgroep 3e Waterverhaal de ambitie de verhalen van de rivieren de IJssel, en de Rijn/Nederrijn, Waal & Maas rondom de Groene Metropool Regio te laten spreken.
04/11/24
Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus
Vanaf 31 oktober 2024 zal de tot 'Das ist Parkstad' omgetoverde stadsbus een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden.
29/10/24
Kennisevent Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.
28/10/24
Halsema slaat eerste munt Amsterdam 750 jaar
Burgemeester van Amsterdam, Femke Halsema, heeft op 27 oktober de eerste zilveren herdenkingsmunt vo...
25/10/24
Strategische agenda stedelijk toerisme
Het Lectorenplatform en Expertisenetwerk Sustainable Urban Tourism (ENSUT) hebben hun strategische agenda Urban Tourism: A Call to Action gepresenteerd. Deze onderzoeksagenda heeft als doel om het begrip van (transformative) urban tourism te verdiepen en de samenwerking tussen alle betrokken partijen te stimuleren en te faciliteren.