Geplaatst op: 26-10-2023
Auteur: Redactie
NRIT

Gezamenlijke campagne voor Nederlands en Belgisch Limburg

Gezamenlijke campagne voor Nederlands en Belgisch Limburg

Belgisch en Nederlands Limburg gaan samen de Duitse markt bewerken. In de campagne worden de twee Limburgse provincies als één sterke reisbestemming gepresenteerd. Zij willen daarmee 3 miljoen Duitse consumenten bereiken en verleiden Limburg te bezoeken.

Gedeputeerden Igor Philtjens (België) en Stephan Satijn (Nederland) willen de Duitse gasten ervan overtuigen Limburg te kiezen voor een vakantie dichtbij huis. "Door intensievere samenwerking kunnen we het volledige potentieel van onze regio optimaal in de kijker zetten”, aldus Igor Philtjens. 

Bereik van 3 miljoen.

Pendelaars in trein- en metrostations en passanten in winkelcentra in Düsseldorf, Keulen en Aken zullen niet om de digitale affiches heen kunnen die de Limburgse troeven in de kijker zetten. Ook via advertenties in weekbladen krijgen potentiële Duitse gasten een inkijk in de troeven van de twee Limburgen. Via online advertenties kan de doelgroep rechtstreeks doorklikken naar de campagne website visitlimburg.de waar het veelzijdige aanbod via de hoofdthema’s natuur, landschappen en culinair thematisch worden gepresenteerd. In totaal beoogt de campagne zo’n 3 miljoen Duitsers in de grensstreek te bereiken. 

2 landen, 1 sterke reisbestemming 

Hoewel het twee verschillende landen zijn, hebben beide provincies ook veel gelijkenissen. Zowel Belgisch als en Nederlands Limburg beschikt over een kwalitatief hoogstaand fietsroutenetwerk, gesitueerd in een gevarieerd landschap, met de Maas als levensader er tussenin. Daaraan gekoppeld een veelzijdig culinair aanbod en uniek cultureel erfgoed. En het belangrijkste? Het is maar twee tot vier uur rijden voor de Duitsers in de regio’s Nord-Rhein Westfalen en Hessen. "We willen zowel Belgisch als Nederlands Limburg als aantrekkelijke toeristische bestemming versterken door ons toeristische profiel een grensoverschrijdende dimensie te geven. Door samen te werken, versterken we onze capaciteit en vergroten we de economische impact van onze inspanningen onder de noemer ‘Limburg x Limburg”, aldus de gedeputeerden Toerisme en recreatie. 

Extra omzet bij ondernemers 

Het is niet de eerste keer dat beide provincies samenwerken om hun slagkracht te vergroten, want voor corona roet in het eten gooide, zijn er al twee succesvolle campagnes gelanceerd. Gedeputeerde van Nederlands Limburg Stephan Satijn verwacht dat ook deze keer de lokale ondernemer de vruchten zal kunnen plukken van de campagne: "De campagne zal beide Limburgen in de spotlight zetten, zodat we de komende tijd nog meer Duitse dag- en verblijfstoeristen mogen verwelkomen. Op die manier zorgen we voor extra omzet bij ondernemers in héél Limburg”, aldus Satijn. 

Visitlimburg.de 

Op de website www.visitlimburg.de is de campagne ‘Limburg x Limburg’ met haar unieke gezamenlijke aanbod vanaf nu te bekijken aan de hand van mooie thematische verhalen.

Topics:Marketing
Trefwoorden: dmo, Limburg

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

13/01/25
2024 lastig jaar horeca met volumedaling
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) keek bij de opening van vakbeurs Horecava terug op het horecajaar 2024 en de brancheorganisatie keek ook vooruit op 2025. Het bleek een lastig jaar met een lichte volumedaling in 2024.
13/01/25
Witte fiets Veluwe aan Zee weer terug
De beeldbepalende witte fiets is weer teruggeplaatst bij Leisurelands locatie Veluwe aan zee. De fie...
13/01/25
Exclusief voor leden
Waterbedrijven mogen op meer locaties water oppompen
Voor de vrijetijdseconomie is het van groot belang dat gasten altijd over goed schoon drinkwater kun...
10/01/25
Shortlist kanshebbers wandelroute van 2025
Vijf routes in Nederland en België maken nog kans op de eretitel ‘Hicle Wandelroute van het Jaar 2025’. Tijdens de eerste dag van de Fiets en Wandelbeurs in Gent, op zaterdag 1 maart, maakt de jury de winnaar bekend van deze verkiezing.
10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
10/01/25
Exclusief voor leden
Intercontinentale Nederlandse toerist kiest voor Azië
Zo rond van Vakantiebeurs publiceren diverse organisaties hun verwachtingen voor vakanties in 2025. Op nritmedia.nl gaf TUI de aftrap met haar zomervakantietrends, NBTC het haar Vakantie Sentiment Monitor en deed Sunweb onderzoek naar motieven en gedrag van Nederlandse vakantiegangers. ANWB sluit de week af met haar vakantieonderzoek.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...