Geplaatst op: 26-10-2023
Auteur: Redactie
NRIT

Breda weer stapje verder met de VVV van de toekomst

Breda weer stapje verder met de VVV van de toekomst

Een zomer lang wisselden bewoners, ondernemers, studenten en bezoekers in een Pop-Up Infopunt in Breda van gedachten over hoe de ‘VVV van morgen’ eruit moet zien. De reacties waren helder: een plek in de binnenstad die actueel, lokaal en uitnodigend is; een podium voor de verhalen en talenten van de stad.

Dit participatietraject in het Pop-up Infopunt in de Bredase Houtmarkt vond plaats van 19 juli tot en met 23 september. Naast strategische sessies met verschillende partijen uit de stad kreeg iedereen met goede ideeën de gelegenheid om deze hier én online te uiten. De pop-up diende in die periode ook als tijdelijk informatiepunt en testcase voor een nieuw VVV-kantoor.

Eigentijdse stadswinkel

Fenne Verhoeven van Breda Marketing bemande het Pop-up Infopunt en organiseerde de sessies. Ze vertelt over de bevindingen: "Uit de gesprekken en onderzoeken komt klip en klaar naar voren dat er behoefte is aan een eigentijdse fysieke informatieplek in het centrum van Breda die meer biedt dan souvenirs en folders met fiets- en wandelroutes. Die kun je immers vaak al elders in de stad of online vinden. Bewoners en bezoekers laten zich graag verrassen met unieke stadsproducten, info over de evenementen, de verborgen (groene) plekken en nieuwe ontwikkelingen in de stad. Ze verwachten dat de ‘VVV van morgen’ de plek is waar toeristen hun dag beginnen, talenten en creatieven hun producten en verhalen delen, en je meer te weten komt over de grote ontwikkelingen in de stad. Een plek van en voor Breda dus. En hoe mooi is het als partijen uit de stad hun activiteiten hier zelf gaan presenteren aan het publiek.”

In hartje centrum

Op welke plek moet de ‘VVV van morgen’ eigenlijk komen? Fenne: "Er is duidelijk voorkeur voor één vaste plek in plaats van een ‘rondreizend’ infopunt. Gelegen op een centrale locatie, waarbij er ruimte is om het merk Breda zichtbaar te maken en die gemakkelijk te bereiken is vanuit het station en alle andere richtingen. Naar zo’n A-locatie gaan we de komende maanden op zoek.”

Trots op Breda

Het merk Breda dient als basis voor de nieuwe stadswinkel. Hildegard Assies, directeur Breda Marketing, licht toe: "Breda is een geliefde stad met veel trotse Bredanaars. We houden hier van het leven. Die sfeer zal je proeven. Vooral de jonge generatie geeft aan dat er wel meer aandacht mag zijn voor inclusiviteit, diversiteit en toegankelijkheid voor iedereen. De nieuwe stadswinkel gaat hier expliciet aandacht aan geven. Ook kan deze een rol spelen in het verhogen van de gastvrijheidsbeleving in de stad, samen met ondernemers uit de horeca-, retail- en cultuursector. De stadswinkel wordt ook een fysiek en online podium waar creatieve makers, innovatie-entertainers en culturele vernieuwers elkaar ontmoeten en hun duurzame producten en verhalen kunnen etaleren.”

Open in voorjaar 2024

Naast de functie van informatiepunt heeft de stadswinkel ook een aanjagende rol voor de stad. In opdracht van de gemeente Breda vertaalt Breda Marketing de inzichten en ervaringen dit najaar samen met diverse partners door in een concept voor de nieuwe stadswinkel die in het voorjaar van 2024 haar deuren opent.

Trefwoorden: dmo, Noord-Brabant, VVV

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.